Mai exact, este perioada în care poate apărea astenia de toamnă, iar tu poţi foarte uşor să o experimentezi. Totodată, umiditatea, scăderea temperaturilor, efectele soarelui „văratic” pot contribui negativ la starea de sănătate a tenului şi podoabei tale capilare. Strategic ar fi să te afli cu un pas înaintea asteniei de toamnă şi să-ţi iei măsuri preventive, dar şi să acorzi o atenţie deosebită îngrijirii pielii şi a părului. Tocmai pentru a veni în ajutorul tău, în articolul care urmează îţi spunem şi cum să faci acest lucru.  

Investigaţii medicale

Cu o simplă trimitere de la medicul de familie, poţi beneficia gratuit de un set de analize medicale, în urma cărora un specialist să-ţi evalueze starea de sănătate. Mai ales toamna, în organism există numeroase carenţe de vitamine şi minerale pe care le poţi corecta prin suplimente alimentare, hrană adecvată şi medicamente, dacă e vorba de valori mari. Astfel, vei şti ce să faci pentru a fi în echilibru şi a avea în corpul tău toate substanţele necesare pentru a funcţiona optim.

Măşti hidratante pentru piele şi păr

Important e să-ţi cunoşti bine tenul şi părul şi să le hidratezi cât mai mult, mai ales dacă ai fost în concediu la mare, iar primele semne ale expunerii prelungite la soare nu au întârziat să apară. Nu ne referim la bronzul uniform, ci la melasmă şi păr tern. Pentru a îmbunătăţi aspectul amândurora, în primul rând trebuie să bei cât mai multă apă, să foloseşti măşti hidratante profesionale. E drept, mai ales pentru un efect placebo, poţi recurge şi la remedii naturale, din cartea de cosmetologie a bunicii, însă nu te aştepta la rezultate vizibile în acest caz sau de lungă durată. Renunţă să îţi mai îndrepţi  sau ondulezi zilnic părul şi să foloseşti produse de styling în exces. În ceea ce priveşte pielea, acordă o atenţie mare curăţării ei, poţi face şi un tratament cosmetic în acest sens, chiar un peeling chimic superficial. Nu ieşi afară fără cremă cu protecţie SPF sau, mai bine, foloseşte un fond de ten care are încorporat acest factor protector. În lumea în care trăim, unde nivelul poluării e unul crescut, e chiar de preferat să foloseşti acest produs de înfrumuseţare pentru a nu expune tenul radicalilor liberi şi reziduurilor din aer. În plus, cele de calitate superioară au ingrediente care ajută pielea, previn îmbătrânirea, o hrănesc. 

Plimbări în aer liber 

Dacă nu te-ai încumetat să te întorci la sala de fitness din cauza contextului sanitar actual, nu te culpabiliza. Ai ca alternativă plimbările în parc, în natură, în general. Mişcarea contracarează stările de tristeţe, ajută la eliberarea endorfinelor, dopaminei şi oxitocinei, definite ca „hormoni ai fericirii”. În timp, după ce îţi recapeţi forma fizică, poţi chiar să te apuci de alergat, iar efectele pozitive vor fi mult mai vizibile şi rapide. 

Ai grijă neapărat şi la ceea ce mănânci şi consumă fructe şi legume din belşug. Cultivă-ţi constant pasiunile, fie că e vorba de fotografie, pictură, scris, dans, lectură.

Ia totul ca pe o provocare pentru ca tu să fii şi să te simţi bine, să nu experimentezi nicio stare de astenie, ba chiar să simţi un boost de vitalitate şi de energie. Depinde doar de tine! 

Sursă foto: pexels.com