Carenţa de vitamina B1

Vitamina B1 (tiamina) face parte din complexul de vitamine B, care sunt foarte importante şi cunoscute pentru faptul că reduc nivelul de stres. Doza zilnică de vitamina B1(între 1,1 şi 1,4 miligrame) îmbunătăţeşte starea de spirit. Ea este prezentă în alimente precum salată verde, spanac, ciuperci, mazăre, ţelină, roşie, vinete, morcov, fasole, varză etc.

Carenţa de vitamina B6

Cunoscută şi sub numele de piridoxină, vitamina B6 participă la formarea hemoglobinei, proteinelor, glucidelor şi lipidelor. De asemenea, ajută la producţia serotoninei şi noradrenalinei – doi neurotransmiţători care trimit semnale către creier, jucând un rol şi în îmbunătăţirea stării de spirit. O persoană are nevoie în fiecare zi în jur de 1,3-2,0 miligrame de vitamina B6. Ea poate fi luată din peşte, produse lactate şi orez brun.

Carenţa de vitamina D

Cunoscută şi sub numele de vitamina soarelui, vitamina D creşte riscul de anxietate când lipseşte din organism - ea joacă un rol important în sănătatea mintală. Doza zilnică necesară este cuprinsă între 15 şi 20 micrograme, ea putând fi luată din expunerea la soare şi alimente precum peşte gras şi lapte fortificat. Dacă observi că ai o stare anxioasă, ieşi din casă pentru o plimbare.

Carenţa de minerale

La fel ca vitaminele, şi mineralele sunt importante pentru sănătatea psihică. Ele joacă un rol în producţia neurotransmiţătorilor şi hormonilor care pot provoca afecţiunii mintale dacă nu se găsesc în valori normale. Nivelul scăzut de minerale din organism, netratat, creşte riscul de anxietate şi depresie.


Credit foto: www.stihi.ru