Strugurii sunt o sursă excelentă de vitamine, între care A, B1, B2, acid folic, C, E şi K, dar şi minerale precum calciu, fier, mangan, zinc şi cupru, dar şi antioxidanţi, motiv pentru care dacă vrei să dai jos câteva kilograme urmează dieta cu struguri. 
Dieta cu struguri n-ar trebui să fie ţinută mai mult de şase zile, timp în care este bine să consumi struguri negri, întrucât sunt mai bogaţi în nutrienţi. 
De asemenea, o dată pe zi poţi consuma struguri negri sub formă de suc şi e musai să bei cel puţin doi litri de apă şi 2-3 căni de ceai din plante. În dieta cu struguri este interzis alcoolul şi este de preferat ca şi cafeaua să fie înlocuită cu ceai verde sau negru.
Dieta cu struguri. Meniu pe zile
 
 
Luni 
Mic dejun: 50 g brânză slabă,100 g struguri
Prânz: 200 ml supă de roşii,1 felie pâine de secară,100 g struguri
Cină: 300 g salată cu roşii,ardei gras şi frunze de spanac
Marţi
Mic dejun: 3 linguri musli,1 iaurt degresat,100 g struguri.
Prânz: 200 g peşte la grătar,150 g salată verde şi castraveţi,100 g struguri
Cină: 150 g cartofi fierţi cu mărar şi usturoi,150 g struguri.
 
Miercuri
Mic dejun: 1 felie de pâine integrală, 50 de g caş,100 g struguri.
Prânz: 200 de grame mâncare de spanac,30 g mămăligă,150 g struguri
Cină: 200 g peşte la grătar, salată de legume