Cercetătorii spun că procesele hormonale intense ce se petrec după vârstă de 30 de ani pot fi încetinite printr-un regim alimentar adecvat categoriei de vârstă, dar şi tipului de constituţie. În acest caz, dieta trebuie să fie uşor subcalorică şi să nu lipsească proteinele animale. 

 

Iată de ce trebuie să ţii cont la fiecare masă:

 

 

Micul dejun 

Poate fi foarte variat ca mod de preparare, dar trebuie respectate următoarele condiţii:

- să fie luat la 20-30 minute după trezirea din somn pentru că astfel se absorb foarte bine elemente precum manganul şi aluminiul 

- este obligatoriu să se consume 200-250 g salate din vegetale crude, de preferat verzi (cum ar fi varză, recomandată şi pentru slăbire). 

- se recomandă consumul a cel puţin 100 ml lapte, de preferat degresat. Laptele conţine calciu, dar şi unii aminoacizi care păstrează vitalitatea şi frumuseţea tenului. 

- la micul dejun se pot servi orice alte tipuri de alimente sărace în grăsimi, colesterol şi zaharuri. Micul dejun trebuie să reprezinte 30-35% din valoarea caloriilor necesare pentru 24 de ore. 

 

 

Prânzul

Trebuie să fie servit cald şi la ore foarte exacte din zi. Schimbarea orei mesei de prânz poate provoca tulburări ale secretiei unor estrogeni, respectiv dereglări ale ciclului menstrual, dar şi îngroşarea articulaţiilor sau depunerea de grăsimi în jurul genunchilor şi taliei. Dejunul trebuie să respecte şi alte reguli: 

- să conţină cel puţîn 100 g. proteină animală. Se recomandă carnea de vită sau pui preparată prin fierbere, supe sau ciorbe 

- este important că la dejun să se consume legume fierte şi să se evite pe cât se poate prăjelile sau sosurile grase 

- consumul redus de lichide în timpul mesei este recomandat, mai ales la persoanele cu tendinţe de îngrăşare 

- după prânz se pot consumă dulciuri în cantităţi modeste, dar nu şi băuturi alcoolizate. 

 

 

Cină 

Indiferent de anotimp, cină nu trebuie servită mai târziu de ora 18.00. Şi la cină trebuie respectate câteva criterii: 

- Să fie foarte săracă în proteine animale, dar bogată în proteine vegetale, cum ar fi mazărea, ciupercile etc. 

- să nu conţînă deloc condimente. Acestea pot împiedică absorbţia unor aminoacizi esenţiali, importanţi în păstrarea vitalităţii tenului. 

- se recomandă consumul a 100-150 g. brânză degresată dulce. 

- după cină este indicat să se consume 100-150 ml vin roşu sau negru, dulce, pentru stimularea glandelor suprarenale. 

 

 

Fereşte-te de grăsimi! 

După 30 de ani, masa osoasă tinde să scadă cu 3% în fiecare an, cauzând scleroze şi tasări de vertebre. De aceea, fereşte-te de grăsimi şi consumă alimente bogate în calciu, cum sunt produsele lactate, dar şi pe cele care încetinesc îmbătrânirea, în special fructe şi legume proaspete bogate în vitamine. 

 

Evita regimurile dure de slăbire!

Acestea conduc la carenţe grave de elementele esenţiale pentru sănătatea organismului. E adevărat că astfel poţi pierde rapid câteva kilograme, dar care apoi se pun la loc la fel de rapid. Curele drastice şi variaţiile slăbit-îngrăşat întind pielea şi pot produce lăsarea sânilor, a abdomenului şi braţelor.