Dieta macrobiotică creată de George Oshawa se bazează pe conceptul oriental de energii complementare yin şi yang - două forţe opuse, dar complementare care guvernează toate aspectele vieţii.

Pentru a menţine un echilibru natural şi armonia întregului corp, cele două energii trebuie să fie echilibrate, reinstaurarea acestui echilibru având ca efecte vindecarea, detoxifierea şi echilibrarea fluxurilor de energie din corp.

Creatorul său susţine că aceasta este mai mult decât o dietă. Curăţă organismul de impurităţi, eliberează traseele energetice din corp, permiţând curgerea energiei, creeză o limpezire şi o claritate considerabilă a minţii,  îmbunătăţeşte digestia, reglează secreţiile hormonale, iar tenul devine curat şi luminos.

Regimul Oshawa durează 10 zile, cu posibilitate de repetare cu pauze de 3-5 zile, în care se consumă exclusiv cereale cu energie yang (orez, grâu, mei, hrişcă), fierte, măcinate ori sub formă de turtite sau terci (se prepară că şi mămăligă), în orice combinaţie sau cantitate, singurul ingredient admis fiind sarea. Singurul lichid admis este apa plată. 

     

Principiile dietei Oshawa

  • Dieta se bazează pe faptul că trebuie să  mâncăm alimente care sunt într-un echilibru perfect cu mediul înconjurător, fiind astfel evitate toate bolile
  • Dieta Oshawa trebuie adaptată fiecărui sezon, numai în sezonul rece trebuind consumate alimente care se prepară la foc
  • Este necesar consumul exclusiv al alimentelor naturale
  • Cei care trăiesc în zone cu climă caldă trebuie să mănânce alimente care nu necesită preparare
  • Dieta Oshawa este bine să aibă următoarea compoziţie: 70% până la 90% din hrană să fie reprezentată de cereale

Dietă Oshawa pe zile

Deşi este nevoie de o voinţă de fier că să reuşeşti să parcurgi toate cele 10 zile, în special când monotonia dietei devine evidenţă, oricâte zile parcurse vor aduce beneficii organismului, iar după o scurtă pauză, dietă se poate relua, până vom fi îndeajuns de disciplinaţi pentru a parcurge toate cele 10 zile.

Iată cum arată meniul în cele 10 zile urmând dietă Oshawa:

Ziua 1

Micul dejun, orez brun fiert, la prânz un aluat de făînă integrală de grâu, întinsă pe o tavă şi “condimentată” cu mei, iar la cină grâu fiert cu sare, care a fost lăsat în prealabil la înmuiat, altfel durează o veşnicie pentru a-l fierbe.

Ziua 2

În cea de-a două zi, micul dejun poate conţine jumătate de ceaşcă de hrişcă în apă fierbinte, prânzul poate constă în jumătate de ceaşcă de grâu înmuiat prăjit în tigaie cu puţînă sare. La cină se poate servi o jumătate de ceaşcă de grâu fiert cu orez brun, iar între mese, cantităţi copioase de apă.

Ziua 3

Micul dejun se poate repeta de la o zi la altă, la prânz putem servi mămăligă de mei cu sare, iar la cină din nou, orez brun cu jumătate de ceaşcă de grâu.

Ziua 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

În următoarele zile meniul se va baza pe aceleaşi patru cereale: grâu, orez, mei şi hrişcă.

 

Păreri despre dieta Oshawa

Există păreri pro şi contra cu privire la dieta Oshawa.

Unii specialişti din Statele Unite ale Americii o recomandă nu numai pentru cele cinci kilograme slăbite după 10 zile de dietă, ci şi pentru alte avantaje - limpezirea minţii, o digestie mai bună, vindecarea cancerului şi a altor afecţiuni. Dar cât de reale sunt aceste beneficii ne spun specialiştii.

Experţii avertizează însă că această cură de slăbire este severă. Potrivit nutriţionistului Magdalena Moroşanu, “această dietă nu este sănătoasă. De ce? Pentru că cerealele conţin numai anumite vitamine, în special complexul B. Conţin într-adevăr fibre şi din acest motiv digestia este îmbunănăţită, dar este săracă în proteina de bună calitate, suportul de construcţie al organismului uman. Va fi un consum redus şi de vitamina A, C – de antioxidanţi. Plus că adaptarea la alimentaţia normală se va face mai greu apoi. Din punctul meu de vedere, dacă timp de 10 zile organismul consumă acelaşi aliment, se aduc mai multe deficienţe din punct de vedere al alimentaţiei”.

 

Surse: adevărul.ro, uncorpsanatos.ro, slabsaugras.ro