O cură de slăbire la care este chiar indicat să optezi din când în când este cea care te ajută să slăbeşti sănătos şi chiar să previi anumite afecţiuni. Cei care obişnuisc să facă sport, să alerge au nevoie de rezistenţă şi de energie, aşa că mizează pe alimente care le oferă saţietate şi forţă fizică. Include în meniu trucurile la care apelează spotivii, pentru că la ei funcţionează excelent. Următoarele combinaţii alimentare îţi oferă senzaţie de saţietate, dar în acelaşi timp îţi imbunatesc metabolismul şi pun pe fugă caloriile consumate în exces.

Mănâncă legume la discreţie

Indiferent pentru ce tip de dietă optezi, trebuie să ştii că sunt indicate cele pe bază de legume. Bineînţeles, nu ar trebui să îţi lipsească din meniu nici fructele şi cerealele integrale. Iar leguminoasele (fasole, năut, soia, mazăre, linte) se pot dovedi adevăraţi aliaţi în procesul de slăbire. Acestea au o combinaţie de proteine şi carbohidraţi, astfel că sunt hrănitoare şi pot fi eliminate repede din organism. Consumă cel puţin 3 căni de legume şi 3 fructe zilnic. De asemenea, ar trebui să mănânci alimente bogate în fibre: fasole, cartofi dulci, cereale integrale.

Ce zici de dieta cu probiotice?

Oricât ar suna de ciudat, printre dietele care te ajută să slăbeşti fără să te înfometezi se numără curele cu bacterii prietenoase. Un studiu publicat în anul 2013 a scos la iveală faptul că anumite tulpini de bacterii din intestine influenţează obezitatea. Unele dintre acestea afectează nivelul de energie extras din alimente şi trimit semnale care au impact asupra metabolismului. Dar Bifidobacterium, unul dintre tipurile de bacterii folosite în probiotice, ajută în procesul de slăbire. Kefirul, iaurtul, laptele bătut şi brânză sunt bogate în această bacterie, aşa că merită să urmezi o dietă în care aceste alimente să fie vedetele.

Cura cu alimente iuţi

Cercetările au arătat că substanţa numită capsaicina, un compus din ardeiul iute, poate fi de folos în arderea caloriilor. Aceasta reduce senzaţia de foame şi ţine sub control greutatea corporală.

Aşadar, îndreaptă-ţi atenţia spre ardeii iuţi şi spre condimentele cu gust picant. De asemenea, este indicat să îţi începi fiecare dimineaţă cu o cană de ceai verde. Are aceleaşi efecte: inhibă poftele alimentare şi oferă energie.

Alte diete care nu te lasă să înduri de foame sunt dieta Dash – votată cea mai eficientă de către specialist, dieta daneză – care dă restart metabolismului şi te ajută să slăbeşti rapid fără să te înfometezi, dieta Dukan – metodă la care apelează vedetele cel mai des.

Regulile pe care să le aplici

Să ştii că dacă vrei să slăbeşti nu e o idee bună să elimini din meniu micile plăceri nevinovate. Este mai inteligent să le consumi într-o cantitate mai redusă. Spre exemplu, cumpără o îngheţată mai mică ori pune chipsuri într-un bol mai mic. Astfel porţiile mici vor părea mai mari.

Nu îţi place prea mult să mergi la sală? Atunci implică-te în activităţi care îţi fac plăcere. Inscrie- te la un curs de dans, mergi la bazin. De asemenea, încearcă să devii mai activă şi în activităţile de zi cu zi. Uită de lift şi foloseşte mai des scările, mergi pe jos în loc să iei maşina personală ori un mijloc de transport în comun sau fă mai multă curăţenie.

@shutterstock