Somonul este un peşte gustos şi versatil, aşa că îl întâlnim foarte des în meniurile restaurantelor sau îl preparăm des acasă. Este săţios, iar proprietăţile sale nutritive îl recomandă drept aliment ideal în multe diete. Consumul regulat are o mulţime de beneficii pentru sănătate. Acest peşte gras conţine niveluri ridicate de acizi graşi Omega-3, pe care organismul uman nu îi poate produce singur.

Totuşi, nu toţi somonii sunt la fel. În ultimii ani, o mare parte din cantitatea de somon disponibilă pentru consumatori nu este prinsă în sălbăticie, ci este crescută în fermele piscicole. Acest proces se numeşte acvacultură şi asigură mai mult de jumătate din cantitatea de somon vândută la ora actuală în întreaga lume.

Deoarece fiecare tip de somon provine dintr-o sursă diferită, valorile nutriţionale diferă, de asemenea. Somonul sălbatic, pescuit, se hrăneşte cu alte organisme din mediul lor natural şi e mai închis la culoare. Somonul de crescătorie, în schimb, are o dietă procesată, bogată în grăsimi şi proteine pentru ca peştii să crească mari mai repede. Drept urmare, somonul de crescătorie este mult mai bogat în calorii şi grăsimi.

Astfel, somonul de acvacultură are 206 calorii la 100 de grame, iar cel sălbatic 140. Totodată, cel crescut în ferme piscicole conţine o cantitate puţin mai mare de acizi Omega-3, dar şi cantităţi mult mai mari de grăsimi saturate nesănătoase (6 grame la 100 de grame, faţă de 1,9 grame la 100 de grame).

Nu o dată s-a ridicat problema contaminării peştilor crescuţi în ferme piscicole, iar unele studiile au confirmat acest lucru.