Alimentaţia proastă, lipsa somnului de peste noapte şi sedentarismul sunt printre cei mai mari duşmani ai sănătăţii noastre. În timp, pot crea diverse boli şi afecţiuni, iar în viaţa de zi cu zi ne storc de vlagă sau, mai bine zis, nu oferă organismului energia de care are nevoie. Iar acestea nu sunt singurele obiceiuri care duc la oboseală.

5. Nu ştii să spui "nu"

Că este vorba de rugămintea unui prieten, de un număr exagerat de sarcini la birou sau de aşteptările familiei, ai tendinţa să fii de acord cu tot ce ţi se cere, chiar dacă aceste lucruri ori nu-ţi fac plăcere ori sunt mai mult decât poţi duce. Uneori, este bine să pui piciorul în prag şi să spui "nu", "îmi pare rău", "de data asta nu pot". Un "nu" politicos, dar ferm. Te vei simţi mai uşurată şi vei avea mai mult timp să faci ceea ce-ţi doreşti de fapt. De altfel, atunci când faci ceea ce-ţi place, vei avea mult mai multă energie. Încearcă, deci, să-ţi urmezi visele, să faci ceva plăcut pentru tine, în fiecare zi, şi să găseşti aspecte pozitive în rutina zilnică.

4. Prea multă planificare

Eşti perfecţionistă şi petreci prea mult timp gândindu-te cum să faci anumit lucru. Însă, atunci când nu faci altceva decât să visezi la cum să eviţi eşecul şi să fii cea mai bună în toate, nu faci altceva decât să-ţi consumi energia pe vise şi fantezii. Sunt şi acestea benefice, dar nu tot timpul. La un moment dat, e bine să laşi perfecţiunea deoparte şi să-ţi canalizezi energia pe fapte. Te vei simţi mult mai împlinită.

3. Furia, resentimentele şi persoanele toxice

Amintirile neplăcute generează furie şi resentimente care afectează echilibrul hormonal şi starea de bine. Sunt sentimente negative care, chiar fără să-ţi dai seama, te drenează de energie şi îţi dau o stare de oboseală. Acordă mai multă atenţie stărilor tale emoţionale şi când te simţi copleşită de cele negative, precum, frica, stresul, furia, ura, invidia sau nedreptatea, renunţă, pur şi simplu la ele şi îndreaptă-ţi atenţia către lucruri pozitive. La fel se întâmplă şi în cazul în care ai de-a face cu persoane toxice. Acestea tind să-ţi "fure" energia compleşindu-te cu problemele şi nemulţumirile lor. chiar şi atunci când încerci să ajuţi astfel de oameni, ei te umplu cu energie negativă. Pe cât posibil, încearcă să-i eviţi.

2. Nu prea bei apă

Deshidratarea afectează funcţia creierului, iar printre cele mai imediate simptome sunt lipsa concentraţiei şi oboseala. Ţine tot timpul la îndemână un pahar sau o sticlă de apă şi bea cel puţin 1,5 litri de apă pe zi. În zile caniculare sau atunci când faci efort fizic, trebuie să înlocuieşti apa pierdută prin transpiraţie, deci măreşte consumul de apă la cel puţin 2 litri pe zi. Sucurile carbogazoase, cafeaua şi alcoolul, deşi lichide, dezhidratează şi mai mult organismul.

1. Stil de viaţă nesănătos

Când duci o viaţă "pe fugă", o va lua la goană şi energia ta. Oricât ai fi de grăbită, nu ceda tentaţiei de a mânca ceva de la fast-food. Fă-ţi timp să-ţi prepari mese bogate n legume şi fructe, cât mai proaspete, care oferă organismului nutrienţii necesari unei vieţi sănătoase şi pline de energie.

La fel de important este şi somnul. Atunci când nu dormi suficient, te trezeşti cu mai puţină energie decât ai nevoie, lucru pe care îl vei resimţi pe tot parcursul zilei.

Chiar dacă mănânci şi dormi bine, te vei simţi obosită dacă stai pe scaun toată ziua. Corpurile noastre au fost concepute pentru mişcare, iar când aceasta lipseşte, organismul intră într-o stare de letargie. Recomandarea este de un minim de 30 de minute de mişcare pe zi. De asemenea, dacă lucraţi la birou, încercaţi să faceţi o plimbare de cinci minute la fiecare oră.