Este important să îţi faci timp pentru mişcare, chiar şi atunci când ai un program încărcat, dar asta nu înseamnă că nu există un moment nepotrivit pentru un anumit tip de mişcare. În timp ce unele exerciţii sunt indicate chiar şi la ore nocturne, în mod surprinzător, experţii spun că pe timp de noapte unele antrenamente pot avea un impact negativ asupra odihnei. Citeşte mai departe pentru a afla ce exerciţii fitness ar trebui să fie evitate seara!

Ce înseamnă de fapt „insomnia alergătorului‟

Potrivit sleep.org, exerciţiile fizice intense, realizate înainte de culcare, ne-ar putea deregla somnul. Un studiu, din 2018, publicat în revista „Sports Medicine‟ a constatat că, în timp ce exerciţiile fizice seara nu sunt, în general, o problemă, antrenamentele intense în decurs de o oră înainte de culcare, pot afecta negativ capacitatea de a adormi şi reduce calitatea somnului: „Exerciţiul fizic intens are multe şanse a tulbura somnul. Cu câteva ore înainte de culcare, în general, este mai bine să minimizezi exerciţiile fizice majore‟, a spus specialistul M. Secor.

Experţii subliniază că între antrenamentele fizice intense şi ora de culcare sunt esenţiale 90 de minute de pauză: „Corpul şi mintea ta au nevoie de acele 90 de minute pentru a ieşi din starea energică, de după antrenament‟, completează specialistul. În timpul unui antrenament aerob, ritmul cardiac şi temperatura corpului cresc, ceea ce oferă un impuls de energie şi de creştere a endorfinelor.

Deşi aceste exerciţii sunt benefice pentru sănătate, ele nu sunt favorabile somnului: „Dacă te vei antrena prea aproape de culcare, vei risca să ai un nivel mai mare de cortizol în sânge, ceea ce va face să fie mai dificil să adormi. Există chiar şi un termen pentru acest lucru în ştiinţa somnului, se numeşte insomnia alergătorului, deşi nu este destinat exclusiv alergării, ci este destinat tuturor exerciţiilor de intensitate ridicată‟, spune Chelsie Rohrscheib, medic neurolog, arată bestlife.

Ce exerciţii sunt indicate?