În urma experimentului,oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că cel puţin 10 grame de fibre solubile incluse în dieta zilnică pot duce la scăderea cu 3,7% a nivelului grăsimii intraabdominale.

Grăsimea din jurul taliei  este frecvent asociată cu factori de risc,şi anume:trigliceride crescute,nivele scăzute ale colesterolului bun,creşterea nivelului de glucoză în sânge şi a tensiunii arteriale. Din cauza acestor factori de risc,obezitatea intraabdominală creste riscul de apariţie a bolilor metabolice,precum diabet zaharat de tip 2,tromboză şi dislipidemie,precum şi a bolilor cardiovasculare.

Cercetătorii afirmă că şi schimbările mici pot avea un impact mare asupra sănătăţii. Rezultatele studiului arată că un aport crescut al fibrelor solubile se află în strânsă legătură cu reducerea nivelului grăsimii abdominale.

Fibrele solubile sau pectinele prin faptul că măresc volumul alimentelor prezente în stomac,conferă o senzaţie de saţietate precoce. 10 grame de fibre solubile pot fi obţinute prin consumul a două mere mici sau a unei ceşti cu mazăre. Fulgii de ovăz,mazărea,secara,orzul,broccoli,morcovii,ceapa,bananele,merele,prunele,perele,toate sunt surse bogate în fibre solubile,afirmă cercetătorii.

Aşadar,include în dieta ta zilnică alimente bogate în fibre solubile pentru a preveni depunerea grăsimii pe abdomen şi în jurul taliei.