De ce să bei chefir şi nu lapte bătut? Pentru că este bine tolerat de organism, chefirul este adesea preferat pentru că reglează activitatea intestinală, combate colita şi crampele stomacale, accelerează tranzitul intestinal, stimulează sistemul imunitar, creşte longevitatea, ajută şi la slăbit. Pe lista cu beneficii oferite de chefir sănătăţii se mai numără efectele pozitive asupra inimii, stomacului, rinichilor, ficatului, iar dacă îl consumi în mod regulat, combate carenţele de substanţe nutritive, de fermenţi naturali şi de microorganisme benefice pentru bună funcţionare a corpului.

Cum faci chefir în casă. Reţeta!

Te poţi bucura din plin de acest produs fabulos fără să îl achiziţionezi de la magazin, ci preparându-l acasă. Ai nevoie de ciupercă de chefir şi de lapte dulce. Sunt o mulţime de site-uri de specialitate care comercializează această ciupercă şi o mulţime de persoane care o donează pur şi simplu. În timp, ciuperca ajunge să se înmulţească atât de tare, încât mai bine o donezi, decât să o arunci.

Unii vând cu câteva zeci de lei 1, 2 linguriţe, în speranţa că pot scoate profit. Cei mai mulţi reuşesc şi poţi încerca şi tu.

Ciuperca de chefir are aspectul unei conopide şi ai nevoie de 2-4 linguriţe la 750 ml de lapte dulce. Practic, pui în lapte ciuperca şi laşi totul la fermentat cel puţin 8 ore, în funcţie de temperatura din casă.

Fereşte-te, de asemenea, să foloseşti ustensile din metal. Când s-a terminat procesul de fermentare, strecoară laptele printr-o sită cu orificii mici, iar ceea ce îţi rămâne, adică ciuperca de chefir o pui din nou la fermentat în lapte proaspăt. De la 4 linguriţe poţi ajunge în câteva săptămâni să ai câteva sute de grame de ciupercă de chefir. Contează şi cât de des pui la fermentat.

Ţinând cont că 500 de ml de chefir din comerţ costă cam cât 1 litru de lapte dulce, e lesne de înţeles că preparând chefir în casă economiseşti câţiva lei. Ca să nu mai vorbim că ştii ce lapte foloseşti în procesul de preparare.

@shutterstock, arhivă personală