CAMPANIE Paradoxurile legii învăţământului
S-a schimbat Legea Învăţământului în bine? S-a schimbat în rău? Peste 2.500 de cititori ai revistei „Click! pentru femei“ au ţinut să-şi facă părerea auzită. Concluziile? Unele previzibile, altele... paradoxale. Te invit să le descoperi!
Cu întrebarea „Ţie cât îţi pasă de şcoală?” am dat startul acum opt săptămâni unei campanii de anvergură.
Numărul scrisorilor primite la redacţie,dar şi implicarea părinţilor şi a profesorilor veniţi la întâlnirile din toată ţară ne-au răspuns foarte clar la întrebare.
Da,interes există. Toată lumea vrea ca învăţământul să nu mai zacă în boală. Şi atunci cine greşeşte,unde,de ce?
Copiii sunt supraîncărcaţi
Nu este o întrebare,ci o certitudine care aduce părinţii aproape la disperare. Programa este supraîncărcată,materiile sunt multe,iar copiii ajung stresaţi,extenuaţi,speriaţi de şcoală. Noua lege nu a adus mari schimbări în această privinţă.
„Vor ajunge toţi copiii miniştri,preşedinţi,savanţi?”,ne întreabă Cosmina Ciurtea,din Cluj-Napoca,mamă a doi copii. Nu,draga noastră cititoare,aşa cum bine doriţi să evidenţiaţi,nu acesta este rezultatul sistemului actual de învăţământ. Rezultatele le vom vedea abia peste câţiva ani...
Şcoală de la 5 ani? Categoric împotrivă!
Dacă la unele întrebări din chestionar părerile părinţilor sunt împărţite,la cea despre începerea şcolii la 5 ani nu este nicio dilemă. 91,23% dintre ei sunt împotriva acestei măsuri.
„Începerea şcolii la 5 ani mi se pare un atac la cea mai frumoasă vârstă a omului:la copilărie”,sintetizează Maria Gheborean,din Luduş,părerea părinţilor.
Şi părinţii poartă vina meditaţiilor!
„Situaţia incertă din învăţământ îi va face pe elevi să mai facă mult timp meditaţii”,susţine Denisa Spiţă,din Constanţa.
Dar chiar dacă părinţii se declară nemulţumiţi că trebuie să plătească pentru pregătirea suplimentară a copiilor,fiecare vrea ca propriul copil să ajungă la un liceu sau o facultate cât mai bune,indiferent de nivelul real al copilului. Şi atunci încurajează această modă.
Scandal pentru note
Are nota 10 sau nota 7 aceeaşi valoare în orice şcoală din România? Dacă răspunsul ar fi da,metoda de admitere la liceu proaspăt legiferată ar fi ideală:50% mediile din şcoală şi 50% rezultatul tezelor cu subiect unic.
Dar nu poţi compara valoarea unui 9 obţinut într-un sat oarecare din ţară cu un 9 trudit din greu la o şcoală de elită.
Este şi normal ca peste 50% dintre părinţi să dezaprobe această decizie. „Nu sunt de acord,ne scrie Cristina Scarlat,din Bucureşti. Consider că decizia dezavantajează mulţi copii buni.“
Ce este de schimbat?
Schimbările din noua Lege a Învăţământului au intrat deja în vigoare. Se adună şi ele la cele peste 140 de modificări care s-au adus acestei legi în ultimii 12 ani.
Multe dintre ele stau sub semnul întrebării,captive între mulţumirile şi nemulţumirile părinţilor şi ale elevilor. Am vrea să se mai schimbe ceva? Probabil ca da,dar poate că este momentul să lăsăm timpul să aleagă binele de rău.
„Ca să schimbăm ceva,trebuie mai întâi să ne schimbăm noi,cu paşi mărunţi”,ne scrie Camelia Feodorean din Ruşi,Hunedoara. Eu cred că de aici porneşte totul. Voi?
Iată care este părerea părinţilor!
1. Ţi se pare util pentru copilul tău să înceapă şcoala la 5 ani?
Da-8,57% / Nu-91,43%
2. Crezi că vei scăpa de meditaţii dacă elevii vor fi evaluaţi de acum din doi în doi ani?
Da-20,19% / Nu-79,81%
3. Ţi se pare corectă admiterea la liceu cu 50% mediile din şcoală şi 50% rezultatul tezelor cu subiect unic?
Da-44,71% / Nu-55,29 %
4. Pentru bacalaureat,ce variantă ţi se pare mai bună?
În funcţie de liceu:64,95%
Subiecte unice:35,05%
5. Eşti de acord cu testarea competenţelor la o limbă străină şi la utilizarea calculatorului în clasa a XII-a?
Da-87,29% / Nu-12,71%
6. Elevii vor putea să-şi aleagă 20% din materiile de studiu. Ai de gând să te implici în această alegere?
Da-75,43% / Nu-24,57%
Câştigătorii campaniei sunt:
Roxana Radu,Bacău
Margareta Iacob,Iaşi
Roza Popescu,Bucureşti
Fiecare a câştigat câte 1.000 de euro. Pentru revendicarea premiilor,sunt rugate să sune la tel. 021.407.54.47