Mesajul secret transmis unor ostatici columbieni prin intermediul unei melodii pop. A fost un succes?

1 asta jpg jpeg

În 2010, armata columbiană trecea printr-o criză destul de serioasă având de-a face cu multe situaţii în care soldaţii erau luaţi ostatici de către luptătorii înamaţi de guerrilla, care făceau parte din Forţele Armate Revoluţionare ale Columbiei. Aceşti ostatici erau ţinuţi prizonieri chiar şi 10 ani şi, în tot acest timp, sufereau din cauza bolilor sau a tratamentelor inumane la care uerau supuşi.

Imagini tulburătoare cu ostaticii suferind au fost trimise şi colonelului Jose Espejo, care urma să se pensioneze curând, însă nu-şi dorea să se retragă în aceste condiţii, după ce şi-a servit ţara timp de 22 de ani. Astfel, colonelul a luat legătura cu un personaj care avea, de obicei, soluţii inedite la tot felul de probleme complicate – omul de publicitate Juan Carlos Ortiz, care devenise cunoscut pentru campaniile sale anti-drog.

Era un lucru cunoscut faptul că ostaticii erau executaţi la primul semn că trupele columbiene apăreau prin preajmă pentru a le sări în ajutor, iar colonelul voia să le transmită ostaticilor mesajul de-a se pregăti pentru a fi luaţi de acolo, însă cum să facă acest lucru fără să le pună viaţa în pericol?! Ortiz a venit cu ideea salvatoare!

Ortiz şi-a contrstruit o echipă de oameni de publicitate, cu care a făcut numeroase şedinţe pentru a găsi cea mai bună idee de a-i elibera pe ostatici. În toate orele petrecute la birou, echipa de top a lui Ortiz avea de răspuns la o singură întrebare – cum să le transmită ostaticilor mesajul fără care cei care-i ţineau prizonieri să devină suspicioşi şi să-i execute?

Colonelul Espejo deţinea o informaţie preţioasă, conform căreia luptătorii de guerrilla le permitea ostaticilor să asculte radioul. Iar Ortiz şi-a propus să ascundă mesajul într-o reclamă radiofonică, după care colegul său, Alfonso Diaz, i-a propus acestuia să facă acest lucru cu ajutorul codului Morse. Şi nu într-o reclamă, ci într-o melodie.

Având un real interes pentru muzică, încercându-şi norocul în entertainment când era tânăr, Ortiz devenise chiar nerăbdător să înceapă să scrie un hit ... salvator. După o perioadă de experimentări, echipa publicitară şi-a dat seama că optim ar fi să introducă 20 de cuvinte Morse, pentru a fi uşor de descifrat de către ostetici, dar greu de observat de către luptătorii de guerrilla.

Drept urmare, au pus un mesaj format din 19 cuvinte în refrenul unui cântec, lucru care le-a luat nu mai puţin de câteva săptămâni întregi de lucru. Care era mesajul? „19 oameni salvaţi, acum urmezi tu. Nu pierde speranţa!”

Restul versurilor conţineau informaţii importante, pregătitoare pentru a primi mesajul esenţial: „În miezul nopţii / Gândindu-mă la ce-mi place cel mai mult / Simt nevoia să cânt / Despre cât de mult mi-e dor de ei/ Ascultă mesajul, fratele meu”.

Melodia cu pricina s-a numit „Better Days”, adică „Zile mai bune” şi a fost un real succes. Piesa a fost ascultată la 130 de radiouri, de către 3 milioane de oameni, devenind un adevărat hit. Cântecul le-a transmis ostaticilor mesajul de-a evada atunci când soldaţii erau prin preajmă.

Colonelul Ortiz s-a retras apoi din armată cu satisfacţia de a-şi fi făcut datoria faţă de oamenii lui. În 2011, armata columbiană de fost de acord să desecretizeze operaţiunea respectivă şi să permită, astfel, cântecului „Zile mai bune” să fie înscris la premiile Cannes Lions. Şi, surprinzător sau nu, a câştigat Leul de Aur!



Recente

Jennifer Coolidge 0 jpg
donna mills si fiica 5 jpg
horoscop bilunar shutterstock 1696467349 jpg
Supermarket jpg
reese witherspoon jpg
Click! pentru femei Nr  16 jpeg
victoria principal dallas jpg
Printul William jpeg
Vedete jpg
lisa marie presley 2 shutterstock 276232913 jpg
Regina Elisabeta jpeg
Theo Rose poza mica (8) jpg
Elon Musk jpg
calendar zile libere jpeg
vitamina D jpg
David Faustino and Christina Applegate   shutterstock 300629561 jpg
jennifer lopez si ben affleck  jpeg
Will Smith  jpg
Chris Pratt    shutterstock 2172219737 jpg
Jennifer Garner jpeg