Mesajul secret transmis unor ostatici columbieni prin intermediul unei melodii pop. A fost un succes?

1 asta jpg jpeg

În 2010, armata columbiană trecea printr-o criză destul de serioasă având de-a face cu multe situaţii în care soldaţii erau luaţi ostatici de către luptătorii înamaţi de guerrilla, care făceau parte din Forţele Armate Revoluţionare ale Columbiei. Aceşti ostatici erau ţinuţi prizonieri chiar şi 10 ani şi, în tot acest timp, sufereau din cauza bolilor sau a tratamentelor inumane la care uerau supuşi.

Imagini tulburătoare cu ostaticii suferind au fost trimise şi colonelului Jose Espejo, care urma să se pensioneze curând, însă nu-şi dorea să se retragă în aceste condiţii, după ce şi-a servit ţara timp de 22 de ani. Astfel, colonelul a luat legătura cu un personaj care avea, de obicei, soluţii inedite la tot felul de probleme complicate – omul de publicitate Juan Carlos Ortiz, care devenise cunoscut pentru campaniile sale anti-drog.

Era un lucru cunoscut faptul că ostaticii erau executaţi la primul semn că trupele columbiene apăreau prin preajmă pentru a le sări în ajutor, iar colonelul voia să le transmită ostaticilor mesajul de-a se pregăti pentru a fi luaţi de acolo, însă cum să facă acest lucru fără să le pună viaţa în pericol?! Ortiz a venit cu ideea salvatoare!

Ortiz şi-a contrstruit o echipă de oameni de publicitate, cu care a făcut numeroase şedinţe pentru a găsi cea mai bună idee de a-i elibera pe ostatici. În toate orele petrecute la birou, echipa de top a lui Ortiz avea de răspuns la o singură întrebare – cum să le transmită ostaticilor mesajul fără care cei care-i ţineau prizonieri să devină suspicioşi şi să-i execute?

Colonelul Espejo deţinea o informaţie preţioasă, conform căreia luptătorii de guerrilla le permitea ostaticilor să asculte radioul. Iar Ortiz şi-a propus să ascundă mesajul într-o reclamă radiofonică, după care colegul său, Alfonso Diaz, i-a propus acestuia să facă acest lucru cu ajutorul codului Morse. Şi nu într-o reclamă, ci într-o melodie.

Având un real interes pentru muzică, încercându-şi norocul în entertainment când era tânăr, Ortiz devenise chiar nerăbdător să înceapă să scrie un hit ... salvator. După o perioadă de experimentări, echipa publicitară şi-a dat seama că optim ar fi să introducă 20 de cuvinte Morse, pentru a fi uşor de descifrat de către ostetici, dar greu de observat de către luptătorii de guerrilla.

Drept urmare, au pus un mesaj format din 19 cuvinte în refrenul unui cântec, lucru care le-a luat nu mai puţin de câteva săptămâni întregi de lucru. Care era mesajul? „19 oameni salvaţi, acum urmezi tu. Nu pierde speranţa!”

Restul versurilor conţineau informaţii importante, pregătitoare pentru a primi mesajul esenţial: „În miezul nopţii / Gândindu-mă la ce-mi place cel mai mult / Simt nevoia să cânt / Despre cât de mult mi-e dor de ei/ Ascultă mesajul, fratele meu”.

Melodia cu pricina s-a numit „Better Days”, adică „Zile mai bune” şi a fost un real succes. Piesa a fost ascultată la 130 de radiouri, de către 3 milioane de oameni, devenind un adevărat hit. Cântecul le-a transmis ostaticilor mesajul de-a evada atunci când soldaţii erau prin preajmă.

Colonelul Ortiz s-a retras apoi din armată cu satisfacţia de a-şi fi făcut datoria faţă de oamenii lui. În 2011, armata columbiană de fost de acord să desecretizeze operaţiunea respectivă şi să permită, astfel, cântecului „Zile mai bune” să fie înscris la premiile Cannes Lions. Şi, surprinzător sau nu, a câştigat Leul de Aur!



Recente

shutterstock 1442475113 jpg
5 nicole kidman shutterstock 1038854833 jpg jpeg
3 zodii ai caror nativi isi gasesc scopul in viata pe 22 octombrie  Sursa foto shutterstock 2325199857 jpg
Ducesa de Argyle, Ducesa de Rutland jpg
Eva Mendes  sursa   Shutterstock jpg
422084653 967484971406469 662969920043316211 n jpg
shutterstock 475653883 jpg
Pamela Anderson  foto   Shutterstock jpg
femeie  foto   Shutterstock jpg
George Michael  foto   Shutterstock jpg
soții Beckham  foto   Instagram jpg
Selena Gomez  foto   Shutterstock jpg
vedetă  foto   Shutterstock jpg
shutterstock 2353299337 jpg
Liam Diddy jpg
shutterstock 2464171741 jpg
Târgul Vrăjitoarelor OCC jpeg
V2 (1) png
P  Diddy  foto   Shutterstock jpg
Francesca Eastwood  foto   Shutterstock jpg