De ce diferă atât de mult preţurile hainelor
Intri în magazinul tău preferat şi la nici 5 metri în faţa ta, observi bluza (sau rochia sau tricoul) visurilor tale. Numai că... preţul produsului este cam piperat şi realizezi, pentru a nu ştiu câta oară, că nu ţi-o poţi permite.
În drum spre casă,încerci să găseşti explicaţii. Ce plăteşti de fapt? Firma (brandul) sau calitatea produsului? De ce unele produse costă aşa mult şi altele sunt chiar ieftine? Ce face diferenţa?
1.Calitatea materialului
De exemplu,bumbacul 100% este un material standard şi nu are de ce să fie prea scump. În cazurile în care un tricou costă foarte mult,înseamnă că a fost realizat cu amestecuri de bambus sau alte fibre.
Citeşte şi:
Ce spune culoarea hainelor despre tine
Alege-ţi hainele în funcţie de siluetă
2. Croiul şi cusăturile
În cazul în care firma respectivă obişnuieşte să-şi facă singură modelele de tricouri/bluze... acest lucru va contribui la creşterea preţurilor. Un design (model) personalizat are şi un public destinatar limitat care,de cele mai multe ori,va plăti oricât pentru aceste obiecte-unicat.
3.Unde este produs
Articolele de îmbrăcăminte produse în SUA,de exemplu,vor fi întotdeauna mai scumpe decât cele realizate în India,Bangladeş sau China. Şi asta din cauza mâinii de lucru care este mai scumpă aici,decât în ţările mai slab dezvoltate.
4.Cantitatea
În funcţie de cât de multe bucăţi din modelul respectiv sunt fabricate,preţul va scădea sau va creşte. O serie limitată va avea deci preţuri mai mari,comparativ cu una mass-market (destinată publicului larg).
În cazul în care bluza ta (sau tricoul tău) are un model deosebit,un imprimeu special,aceasta va costa ceva mai mult. Şi asta fiind influenţată şi de maniera în care printul respectiv a fost realizat sau de numărul propriu-zis de culori folosite la el. Un tricou cu o singură culoare va costa mai ieftin decât unul care are trei culori la vedere.
Sfat!
Când vrei să-ţi achiziţionezi un tricou nou (sau orice alt obiect vestimentar) încearcă să regăseşti pe eticheta acestuia minim trei elemente (fibre) din care este realizat,de exemplu:bumbac,poliester,poliamidă,acrilic... Acest amestec de fibre va garanta rezistenţa în timp a produsului,durabilitatea culorilor şi uşurinţa de spălare.
Foto credit:Pinterest