Hello Kitty, o afacere de succes
Este unul dintre personajele preferate ale celor mici, iar producătorii au ştiut să profite de oportunitatea oferită de simpatica pisicuţă. Cu o strategie de marketing bine pusă la punct, Hello Kitty a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri la nivel mondial.
Pisicuţa Kitty,prietena copiilor
Designerul Yuko Shimizu de la compania japoneză Sanrio,şi-a dorit să creeze un personaj nou,care să reflecte ideea de comunicare socială. Astfel a luat naştere în 1974 „Hello Kitty”. Brandul face referire la o întreagă familie de pisicuţe înrudite între ele,personajul principal purtând numele de Kitty White sau Kitty Chan. În jurul ei a fost creată şi o poveste pentru ca cei mici să se identifice mai uşor cu aceasta. Se ştie că s-a născut în suburbille Londrei, cântăreşte cât trei mere,adoră să facă prăjituri,iar materille ei preferate la scoală sunt muzica şi artele plastice. Numele Kitty a fost inspirat din cartea “Through The Looking Glass” scrisă de Lewis Carrol. Creatoarea personajului,Yuko Shimizu,consideră că deşi Kitty nu are o gură desenată ea „vorbeşte prin sufletul ei şi foloseşte un limbaj universal”.
Un brand de 5 miliarde de dolari anual
Apărut iniţial în 1974,personajul a început să se bucure de succes abia în 2010 după ce a fost promovat în SUA. S-a transformat rapid într-un produs de succes,iar pisicuţa albă a început să fie imprimată pe tot felul de accesorii,de la rechizite la obiecte de lux.
Printre cele mai cunoscute produse este celebrul Pop Phone,de la Moshi Moshi,folosit de vedete din întreaga lume. Lenny Krevitz,Orlando Bloom,Sarah Jessica Parker sau Janet Jackson sunt doar câteva dintre starurile care au fost văzute purtând produse marca Hello Kitty.
În România,tenişii unisex şi espadrilele imprimate cu celebrul personaj al campaniei Sanrio sunt printre cele mai populare produse incluse în mania Hello Kitty. Colaborarea dintre Vans si Sanrio a început în urmă cu doi ani,incluzând atât pantofi sport,cât şi haine sau accesorii,precum şepci sau curele.