Nu consuma alimente cu „unconţinut scăzut de grăsime" (degresate/dietetice)

Evident, vor reduce (nu cu mult, totuşi) aportul de calorii, dar, deşi nu ştiai, acestor alimente le sunt înlocuite grăsimile inofensive cu carbohidraţi, ce se digeră mult prea rapid şi deci, care elimină mult zahăr în organism.

Cercetările arată că mesele cu un conţinut limitat de carbohidraţi oferă o saţietate de mai lungă durată şiau un efect mai blând asupra zahărului din sânge. Asta înseamnă că vei stoca mai puţin ţesut adipos şi nici nu vei mai simţi nevoia să mănânci în câteva ore.

Nu mâncadin farfurii mari

Un studiu a constatat că persoanele cu probleme de greutate obişnuiesc să mănânce din farfurii întinse, mari. În traducere liberă: mai multă mâncare, mai multe calorii şi mai multă grăsime corporală. Menţine-ţi porţiile sub control, alegând farfurii mici sau medii.

Evită să pui multe feluri de mâncare pe masă

Acest gen de „bufet suedez” nu face bine nimănui şi, cu atât mai puţin, nu este indicat seara. Rezistă tentaţiei de a pune la dispoziţia membrilor familiei mai multe tipuri de mâncare şi în cantităţi generoase. Stabileşte tu meniul şi oferă-le farfuria deja „făcută”.

În momentul în care există alimente la discreţie pe masă, fii sigură că nimeni nu se va opri după prima „porţie”. Şi gândeşte-te! Aceste „reumpleri” nu sunt sănătoase şi, în plus, adaugă kg în plus, pe termen lung.

Renunţă la pâinea albă

Un studiu a constatat că, renunţând să mai mănânce pâine albă, multe persoane supraponderale au reuşit să scadă din circumferinţa taliei; în numai 12 săptămâni, au pierdut suficientă grăsime abdominală încât să simtă diferenţa şi să se simtă motivate în schimbarea planului alimentar.

Renunţă la îmbucăturilemari

Se pare că persoanele care obişnuiesc să mănânce repede şi cu îmbucături mari, cresc aportul de calorii cu până la 52%, faţă de persoanele care mestecă mai mult şi au înghiţiturile mici. Prin tăierea alimentelor în bucăţi mai mici, creşti senzaţia de saţietate şi te bucuri mai mult de mâncare.

Iată câteva gustări pe care le poţi consuma seara:  

• Brânză de vaci
• Piept de pui la grătar
• Albuşuri de ou
• Legume bogate în fibre (broccoli, ciuperci, salată verde)
• Piept de curcan


Citeşte şi:

Noua dietă cu cartofi

Alimente pentru un abdomen plat