Fă mai întâi lucrurile grele

Unii numesc asta „a mânca o broască vie“, referindu-se, bineînţeles, la citatul ăla din Mark Twain, „dimineaţa, când te trezeşti, mănâncă o broască vie şi nimic rău nu ţi se poate întâmpla în restul zilei“.

Cercetătorii spun că voinţa scade pe parcursul zilei, astfel că cel mai bine e să începi cu lucrurile cele mai grele, pentru că pe urmă nu mai ai capacitatea de concentrare de la începutul zilei şi nici nu-ţi mai trebuie atât de multă pentru restul.

Oricum ai da-o, să începi cu lucrurile cele mai grele e de bun-simţ, până la urmă. Scapi de năpastă şi treci mai departe.

Îţi verifici mailul în mod constant

Guilty as charged! Faci ce faci şi bam, îţi verifici mailul, uneori chiar în timpul îndeplinirii taskului, ceea ce îngrozitor de contraproductiv. Chiar dacă tu crezi că de fapt faci două lucruri în acelaşi timp, chestia asta mănâncă mult timp şi energie. Cel mai bine e să-ţi prioritizezi foarte atent taskurile, astfel încât să laşi loc şi pentru puţină bănănăială pe net. Şi cu telefonul la fel! Faci ce faci şi, ţup, în telefon! Când lucrezi, puneţi-l pe silent. Mai dă-l încolo de telefon!

Îţi ţii telefonul pe birou când lucrezi

Ha! Cine nu face asta? Unii dintre noi îşi dau tehnologiile pe modul de vibrare, dar asta nu e suficient. Nu e suficient nici măcar să-l închizi de tot. Un studio publicat în „Jurnalul Asociaţiei Consumatorilor” zice că simpla prezenţă a telefonului în câmpul tău vizual îţi afectează performanţa cognitivă, chiar dacă nu eşti conştientă de asta! Cea mai bună soluţie este să-ţi ţii telefonul într-o altă cameră.

Stai aşezată toată ziua-bună ziua

Joburile la birou nu sunt tocmai idealul de viaţă activă. Trebuie să te mai ridici de la birou, chiar dacă ai multe pe cap. Studii din ce în ce mai multe spun că ridicarea de la birou şi plimbatul pe ici-pe colo îmbunătăţeşte starea de bine generală. Aşa că mai întinde-ţi oasele de la birou. Du-te la o cafea, vezi tu ce faci.

Stai cu ochii în monitor mult prea mult timp

Asta oboseşte ochii, îi usucă şi-ţi înceţoşează privirea. Aplică regula 20-20-20. La fiecare 20 de minute uită-te la ceva aflat la 20 de metri de tine pentru cel puţin 20 de secunde.

Aştepţi până după-amiază ca să-ţi iei o pauză

Nici asta nu e bine. Psihologii spun că, cu cât pauza e mai îndepărtată de începutul lucrurlui, cu atât mai lipsită de eficienţă este. Pauzele luate mai devreme îmbunătăţesc, de fapt, resursele şi capacitatea de concentrare. Şi de motivare. Fă ceva ce vrei să faci şi-ţi place ce faci.

Asculţi muzică în timp ce lucrezi

S-ar putea să simţi că eşti mai productivă atunci când lucrezi, dar de fapt, lucrurile stau cu totul altfel. Neurocercetătorii spun fără îndoială că atunci când asculţi muzică în timp ce lucrezi, capacitatea de concentrare şi chiar performanţele intelectuale scad considerabil. Excepţie sunt cazurile când faci repetitiv şi mecanic.

Browsezi pe social-media aiurea-n tramvai

Pfff! Cine nu face asta? Chestia e că pierzi foarte mult timp şi-ţi ia din capacitatea de concentrare. Sunt două tipuri de utilizatori de Facebook – pasivi şi active. De cele mai multe ori, folosim FB pasiv. S-ar putea ca această pasivitate să ne facă să ne simţim aiurea – putem dezvolta tot felul de resentimente pentru viaţa strălucitoare a celorlalţi sau putem să pierdem foarte mult timp pe site-uri de cumpărături. În loc să stai pe FB, mai bine trimite un mesaj cuiva drag.

Sursă foto: www.pixabay.com