Cu ce trebuie să-ţi hrăneşti copilul în jurul vârstei de un an? O întrebare care se află pe buzele tuturor mămicilor. Un plan cu cele trei mese pe zi, plus gustările, ar putea fi de mare folos.

Citeşte şi: Cum alegi cea mai bună grădiniţă pentru copilul tău

Iată câteva idei pentru mese sănătoase:

La micul dejun

Am tot vorbit despre importantă micului dejun, atât pentru copii cât şi pentru adulţi. Obişnuieşte-ţi copilul să mănânce dimineaţă ceva sănătos şi hrănitor. Ce trebuie să cuprindă acesta: lapte, lapte cu cereale integrale, iaurt, supă de mazăre, omletă, pâine, brânză, macaroane, fructe şi legume moi, fierte sau gratinate, scrie sfatulparinţilor.ro.

La prânz

Odată începută alimentaţia diversificată, e clar că orezul şi peştele sunt incluse în meniu. Aşa că un prânz delicios cu câteva bucăţele de peste şi orez este ideal. Un sandviş cu peste sau crochete făcute din peste pot fi, de asemenea, o idee de prânz. Nu uitaţi de fructe precum: măr, banană, pepene, pară, fructe de pădure. Încercaţi, totuşi, să îndepărtaţi coajă tare şi seminţele, acolo unde este cazul.

La cină

Pentru un copil de un an, o cină sănătoasă poate însemna paşte cu chifteluţe, piept de pui cu legume, mazăre la cuptor, tocăniţă de legume, supă, peste sau preparate din carne tocată sau carne slabă. Asiguraţi-va că bucăţelele de carne sunt suficient de bine mărunţite pentru a evita înecarea şi sufocarea.

Citeşte şi: De ce plâng bebeluşii. Cele mai frecvente cauze

Gustări între mese

Gustările pot include produse lactate, iaurt cu fructe (preparat în casă), budinci cu fructe (preparate în casă, nu din comerţ), piure de fructe, clătite  cu sos de mere, suc de roşii sau orice alte legume, mai scrie sursa citată.

Sursa foto: pixabay.com