Mulţi dintre noi obişnuim să mestecăm gumă, cu sau fără zahăr, pentru a avea o respiraţie mai proaspătă sau pentru a neutraliza acizii care pot afecta smalţul dinţilor. Poate ea înlocui, totuşi, periajul clasic al dinţilor? Sau este, în realitate, un obicei dăunător? Medicul stomatolog Sorina Stroe, asistent universitar doctor, ne oferă răspunsurile la aceste întrebări.

„Deşi ne este tututor mai la îndemână să apelăm la o gumă de mestecat, în special când suntem pe grabă, în deplasare sau avem un serviciu dinamic şi nu avem cum să ne periem dinţii de câte ori ne dorim, acest obicei nu poate înlocui cu adevărat spălatul pe dinţi în totalitate. Guma de mestecat este eficientă doar pe moment, după masă, igienizându-ne, pe cât posibil, dinţii şi spaţiile interdentare. Trebuie să fie însă excepţia de la regulă, astfel că recomand să avem la noi periuţa şi pasta de dinţi şi să le folosim pe cât posibil de fiecare dată, şi la birou, şi la întâlnirile din oraş, şi în avion sau în deplasări‟, spune medicul stomatolog.

Când e recomandat să mestecăm gumă?

„Putem folosi acest mijloc de igienizare după masa de prânz, atunci când nu este neapărat necesar să avem un al treilea periaj pe zi. În general, sunt suficiente periajul de dimineaţă şi cel de seară. La modul general, însă, rezultatul obţinut în urma mestecării gume, faţă de spălatul pe dinţi, este net inferior. Mai ales dacă vorbim de o rutină completă de igienă orală: ne spălăm pe dinţi corect şi folosim şi metodele auxiliare de igienizare dentară, cum este duşul bucal sau periuţele interdentare‟, adaugă medicul stomatolog.

Guma de mestecat stimulează fluxul de salivă

„E important să ştim că saliva reprezintă metoda naturală a corpului de a curăţa dinţi şi a-i menţine sănătoşi. Guma de mestecat stimulează fluxul de salivă, iar aceasta acţionează ca un scut împotriva acizilor din alimente şi băuturi. Saliva protejează, de asemenea, împotriva uzurii dinţilor, datorită conţinutului său de proteine‟, punctează medicul stomatolog.

Ce fel de gumă putem mesteca?