O digestie bună este esenţială pentru a-ţi menţine sănătatea. Dieta săracă în nutrimente esenţiale, stresul sau deshidratarea pot îngreuna eliminarea toxinelor. Organismul uman are abilitatea naturală de a se curăţa, dacă îi furnizezi fluidele şi elementele nutritive necesare.

Fructele reglează digestia

Zmeura, murele, smochinele, căpşunile, prunele sunt surse importante de fibre, ceea ce le face să aibă puternice proprietăţi laxative. Antioxidanţii şi cantitatea mare de apă pe care le conţin ajută la reducerea inflamaţiilor tubului digestiv. Se recomandă şi consumul de mere şi pere, care îmbunătăţesc tranzitul intestinal datorită unui compus din compoziţia lor, pectina.

Legumele verzi, bogate în magneziu

Legumele verzi precum broccoli, spanacul şi varza conţin magneziu, care are abilitatea naturală de a înmuia bolul digestiv şi de a relaxa muşchii, reducând totodată şi crampele abdominale.

Kefirul conţine bacterii prietenoase

Acest tip de iaurt este din lapte fermentat şi conţine probiotice. Acestea sunt Probioticele sunt microorganisme vii, care întăresc sistemul imunitar şi ajută digestia, fiind responsabile pentru procesele de fermentaţie sănătoasă din colon. Potrivit studiilor, 500 de ml de kefir consumate zilnice schimbă consistenţa scaunelor şi măresc frecvenţa acestora.

Cafeaua stimulează motilitatea gastrică

Cafeaua, consumată dimineaţa, stimulează musculatura colonului, având efect laxativ. Acest lucru se întâmplă datorită impactului cafelei asupra gastrinei, un hormon care stimulează motilitatea gastrică. În plus, cafeaua îmbunătăţeşte activitatea tractului digestiv cu 60% mai mult decât apa.

Seminţele de psyllium oferă fibre solubile

S-a demonstrat că seminţele de psyllium sunt cele mai eficiente laxative naturale. Au un conţinut ridicat de fibre solubile, care absorb apa şi formează un gel, ducând la scaune uşor de eliminat. Seminţele se găsesc în magazinele cu profil naturist.