Hainele pe care le alegem din dulap, în fiecare dimineaţă, schimbă modul în care ne percep ceilalţi. Dacă te îmbraci într-un costum, pari o persoană importantă de afaceri, dacă porţi un trening, poţi fi pasionat de sport, iar dacă o femeie este îmbrăcată sumar, mulţi oameni vor crede că este o persoană de moravuri uşoare. În cadrul unui studiu realizat recent, apărut în „Social Psychology Bulletin‟, oamenii de ştiinţă au aflat ce cred cu adevărat femeile despre bărbaţii care poartă haine scumpe.

Siglele de pe tricouri îi dau de gol

Cercetătorul Daniel Kruger, pshiholog la Universitatea din Michigan, a evaluat peste 300 de bărbaţi îmbrăcaţi în haine scumpe, cu sigle mici şi sigle mari la vedere.

Interesant este că bărbaţii care aveau pe tricourile scumpe sigle mici au fost caracterizaţi de femei precum: „se pricep mai bine la îngrijirea copiilor‟, „alocă mai multe resurse familiei‟, iar cei care au avut sigle mari pe haine au fost caracterizaţi precum: „bărbaţi care filtrează mai des‟ sau „bărbaţi care înşeală cu partenerul altcuiva‟. Astfel, cei care purtau siglele mari ale brandului pe haine sunt consideraţi a fi bărbaţi care înşeală mai repede, sunt de neîncredere, sunt consideraţi a fi „mai puţin interesaţi de relaţiile romantice pe termen lung‟ şi sunt „mult mai preocupaţi de relaţiile sexuale, de scurtă durată‟.

Kruger a crezut, iniţial, că siglele mari de lux ar putea fi mai atractive pentru femei, deoarece acest lucru ar putea fi perceput ca un semn al bogăţiei şi al puterii, două trăsături importante pentru reproducere şi pentru construirea familiei. Însă în urma cercetării, doctorul în ştiinţe a constatat că femeile percep aceşti bărbaţi ca indivizi care mai degrabă investesc în relaţii sexuale decât în meseria de părinte. Potrivit lui Kruger: „logo-urile mari de lux sporesc competitivitatea socială şi atracţia partenerilor‟, iar logo-urile mici de lux au efectul opus - ele sporesc gradul de încredere în parteneri.

Respondenţii de sex masculin au declarat că sunt tentaţi să poarte cămăşi şi tricouri cu sigle mai mici la interviurile de angajare, când se află în şedinţe importante sau când se întâlnesc pentru prima dată cu părinţii partenerului. În situaţiile în care sunt mai preocupaţi să arate faptul că sunt dominatori sociali, cum ar fi în momentul în care vor să cucerească o femeie, sunt mai tentaţi să poarte cămăşi cu sigle mari, la vedere.

Sursă foto: Shutterstock