Năutul

Boabele de năut sunt o sursă foarte bună de energie. O cantitate de 150 de grame de năut asigură 70% din necesarul zilnic de acid folic,50% din cel de fibre şi 30% din cel de proteine. Fierul din boabele năutului produce energie,iar magneziul sporeşte cantitatea de enzime,care asigură doza zilnică de antioxidanţi necesară organismului. Persoanele care suferă de gută sau au probleme cu rinichii trebuie să ceară avizul medicului înainte de a introduce năutul în dietă.

Lintea

Bogată în magneziu,acid folic şi fibre solubile,lintea scade riscul de boli cardiovasculare şi reglează nivelul colesterolului din sânge. Ea este săracă în calorii,nu conţine grăsimi şi este şi foarte săţioasă,o cană de linte gătită fiind suficientă pentru o cină. Lintea stabilizează şi nivelul de zahăr din sânge. Este indicată pentru persoanele care suferă de hipoglicemie,diabet sau rezistenţă la insulină.


Citeşte şi:

Câte calorii arzi în timp ce faci sport?

Alimente care ard mai multe calorii decât conţin

5 gustări sub 100 de calorii


100 g                                Calorii


Fasole uscată                  303
Mazăre uscată                  323
Linte verde                        341
Năut                                   364
Soia (granule)                  451
Soia verde                        122
Linte roşie uscată           362
Linte fiartă                        116
Mazăre congelată            60
Mazăre fiartă                     35
Fasole fiartă                      51
Năut fiert                          164