Grelina, un hormon produs de stomac, este cel responsabil pentru declanşarea senzaţiei de foame, în timp ce leptina este cea care anulează această senzaţie şi îi transmite creierului că stomacul este plin. Ce trebuie să facem este să limităm producţia de grelină şi, astfel, senzaţia de foame va apărea mai rar. Următoarele alimente te ajută în acest sens.

Ciocolată neagră

Da, ai citit bine! Ciocolata neagră este gustarea care-ţi va tăia foamea sau pofta de dulce, fără să fie nevoie să mănânci multă. Studiile au arătat că, pe lângă faptul că reduce tensiunea arterială şi protejează inima şi creierul, ciocolata neagră, consumată înainte de masă, te ajută să mănânci o porţie mai mică, deoarece senzaţia de saţietate se instalează mai repede. Ai grijă să alegi un sortiment de ciocolată cu un conţinut cât mai mare de cacao, iar porţia să nu depăşească două pătrăţele, o singură dată pe zi.

Oţet de mere

Obişnuieşti să adaugi oţet în salate pentru o savoare deosebită? Poţi înlocui oţetul balsamic sau pe cel din vin alb cu oţetul de mere. Acesta din urmă conţine în mare parte acid acetic, care încetineşte eliberarea zahărului în sânge şi astfel nivelul de energie se menţine constant mai multe ore, fără să simţi nevoia unei gustări.

Mere

Una dintre cele mai bune surse de fibre solubile, merele sunt recunoscute ca un aliment care păcăleşte senzaţia de foame. Fie că-l alegi drept gustare între mese, fie mănânci o jumătate de măr cu 30 de minute înainte de mesele principale, fibrele din mere te vor ajuta să te saturi într-un timp mai scurt, înainte să termini tot din farfurie.

Murături

Este cunoscut faptul că gogoşarii, castraveţii, conopida, varza murată şi gogonelele, toate legumele murate taie pofta de mâncare, deoarece conţin anumiţi acizi graşi care contribuie la scăderea apetitului. Totodată, alimentele fermentate conţin probiotice care ajută digestia, având puţine calorii şi contribuind astfel la pierderea în greutate.

Avocado

Un fruct care a început să fie din ce în ce mai căutat în magazine, avocadoul este recomandat atât la micul dejun, cât şi la prânz, atât în sendvişuri, cât şi în salate. Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Nutriţional, din SUA, consumul a jumătate de avocado la masa de prânz contribuie la menţinerea senzaţiei de saţietate pentru o mai lungă perioadă. Astfel nu vei mai simţi nevoia unei gustări după-amiaza. Rezultatul, un număr mai scăzut de calorii consumat zilnic.

Supe

Consumate reci în timpul verii, pentru un efect răcoritor, sau calde iarna, supele, în special cele din legume, se numără printre alimentele recomandate în timpul dietelor. Supele sunt ideale pentru masa de prânz, reducând numărul de calorii consumate la o masă cu 20%. Acestea ocupă mult loc în stomac şi, în acelaşi timp, au puţine calorii.

Ardei iute

Ai observat că după ce mănânci picant parcă nu îţi mai este la fel de repede foame? Capsaicina, substanţa care face ca ardeii să fie picanţi, suprimă apetitul şi stimulează metabolismul. Aşadar, nu ezita să presari fie boia de ardei iute, fie pudră de chilli peste preparate: paste, fripturi, supe, mâncare de fasole sau chiar popcorn.

Apă

De multe ori, senzaţia de foame poate ascunde sete. Însă, deoarece o interpretăm greşit, ajungem să mâncăm mai mult decât este necesar şi, în acelaşi timp, să fim deshidratate, ceea ce duce la senzaţia de oboseală şi la scăderea puterii de concentare. Atunci când trecem prin aceste stări, avem tendinţa să ronţăim tot felul de gustări, dulci sau sărate. Înainte să desfaci punga de covrigei, bea un pahar de apă şi aşteaptă 10 minute. Cel mai probabil senzaţia de foame va dispărea fără să consumi nicio calorie. Totodată, un studiu a arătat că persoanele care beau un pahar de apă înainte de masă consumă cu 75 - 90 de calorii mai puţin la acea masă.

Ştiai că şi o cană de ceai verde sau de cafea neagră alungă senzaţia de foame?

FOTO Shutterstock.com