Alternanţa între şcoala online şi cea offline, alături de schimbările radicale cauzate de contextul pandemic, pot afecta capacitatea copiilor şi a tinerilor de a se concentra asupra diferitelor materii studiate. Astfel se face că o majoritate covârşitoare de elevi dezvoltă tulburări de atenţie, anxietate şi incapacităţi de asimilare şi înţelegere a informaţiilor. De cele mai multe ori, meditaţiile sau orele suplimentare de studiu nu ajută în asemenea condiţii, în care baza dezechilibrelor este generată schimbările haotice ale stilului de viaţă.

Cu ajutorul tehnologiei de ultimă generaţie, adolescenţii din Statele Unite ale Americii, din unele state europene vestice şi, în premieră, din România, îşi pot îmbunătăţi capacitatea de conştientizare a contextului şi de a fi mai agili în asimilarea informaţiei, cu ajutorul antrenamentelor neuronale BM-BCI.

În acest mod, elevi din ciclurile gimnaziale şi cele liceale din România au înregistrat anul acesta progrese notabile, reuşind să devină mai eficienţi la învăţătură şi mult mai echilibraţi mental şi emoţional, eliminând în acest fel anumite blocaje.

Acesta este şi cazul lui Rareş Cristea, un tânăr de 14 ani, care a urmat antrenamentele BM-BCI la Neuro Performance Center din Bucureşti, singurul centru de cercetare de acest tip din România şi din Europa de Est.