Meditaţiile nu îl mai ajută pe copilul tău? Iată cum poate să aibă mai mult succes la învăţătură!

7 scoala jpg jpeg

Mediul de viaţă, multitudinea de informaţii sau diverşi factori externi îi pot bloca pe mulţi elevi şi pot duce la incapacitate de asmiliare a informaţiilor. Atunci când meditaţiile nu mai ajută, elevii se pot antrena neuronal cu tehnologie de ultimă generaţie.

Alternanţa între şcoala online şi cea offline, alături de schimbările radicale cauzate de contextul pandemic, pot afecta capacitatea copiilor şi a tinerilor de a se concentra asupra diferitelor materii studiate. Astfel se face că o majoritate covârşitoare de elevi dezvoltă tulburări de atenţie, anxietate şi incapacităţi de asimilare şi înţelegere a informaţiilor. De cele mai multe ori, meditaţiile sau orele suplimentare de studiu nu ajută în asemenea condiţii, în care baza dezechilibrelor este generată schimbările haotice ale stilului de viaţă.

Cu ajutorul tehnologiei de ultimă generaţie, adolescenţii din Statele Unite ale Americii, din unele state europene vestice şi, în premieră, din România, îşi pot îmbunătăţi capacitatea de conştientizare a contextului şi de a fi mai agili în asimilarea informaţiei, cu ajutorul antrenamentelor neuronale BM-BCI.

În acest mod, elevi din ciclurile gimnaziale şi cele liceale din România au înregistrat anul acesta progrese notabile, reuşind să devină mai eficienţi la învăţătură şi mult mai echilibraţi mental şi emoţional, eliminând în acest fel anumite blocaje.

Acesta este şi cazul lui Rareş Cristea, un tânăr de 14 ani, care a urmat antrenamentele BM-BCI la Neuro Performance Center din Bucureşti, singurul centru de cercetare de acest tip din România şi din Europa de Est.

„Am urmat aceste antrenamente cu echipa domnului Costin Dămăşaru pentru a-mi dezvolta capacitatea de concentrare şi de atenţie înainte de examenele din cadrul Evaluării Naţionale. Aveam nevoie de ajutor deoarece nu mă simţeam foarte încrezător în propriile forţe la matematică. În urma antrenamentelor realizate la Centru, am devenit mai atent, am putut să mă concentrez mai mult şi să mă axez pe fiecare probă în parte de la Evaluarea Naţională‟, povesteşte Rareş Cristea.

Costin Dămăşaru, fondatorul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanţelor Neuronale din Bucureşti, explică în ce mod ajută acest tip de antrenament neuronal în cazul tinerilor şi nu numai.

„Pe Rareş l-am antrenat pentru îmbunătăţirea performanţelor neuronale, pentru a-şi creşte capacitatea de concentrare şi a-şi putea controla emoţiile în contexte stresante, cum este de altfel cazul examenului de capacitate. El se află în situaţia multor tineri care sunt în plin proces de modelare  şi care pot întâmpina diverse disfuncţii şi/sau blocaje. Acestea sunt generate, de cele mai multe ori, de factori externi, de mediul de viaţă şi de propria raportare la materia studiată.

Conceptul aplicat în cadrul antrenamentului este cel de Contextual Awareness, care îi ajută să conştientizeze unde se află şi de ce, astfel încât creierul să poată dezvolta strategii optime de gestionare a tuturor contextelor, fie că discutăm de cele personale sau de cele profesionale. Antrenamentul este un proces complet non-invaziv. În acest proces se analizează harta 3D a creierului, realizată cu ajutorul unei căşti pentru EEG cu 24 de senzori, unde se pot descoperi disfuncţiile neuronale, ilustrate prin zonele hipoactive sau hiperactive. În urma acestui lucru datele colectate sunt procesate de un soft, iar apoi acestea sunt personalizate şi transferate în cadrul unui joc menit să elimine disfuncţiile descoperite. Tot acest mecanism funcţionează ca un proces de învăţare accelerată. Totul se derulează în faţa unui display care proiectează un joc ce va fi controlat cu puterea minţii.

Odată realizat antrenamentul, beneficiile înregistrate sunt asimilate pentru tot restul vieţii. Reţelele neuronale care sunt acum optimizate vor funcţiona în acest mod şi, din ce în ce mai optimizat, pentru tot restul vieţii. Astfel, putem contribui pozitiv atât la formarea profesională a tinerilor, cât şi la modelarea unor adulţi echilibraţi şi puternici din punct de vedere mental şi emoţional‟, declară Costin Dămăşaru, fondatorul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanţelor Neuronale.

Cum funcţionează antrenamentul BM-BCI

Antrenamentul BM-BCI are scopul de a augmenta legăturile neuronale existente şi a crea noi legături, care conduc către o mai bună comunicare la nivel neuronal. Este o procedură eminamente non-invazivă şi reprezintă un proces accelerat de învăţare la nivel cerebral, combătând astfel dezechilibre şi afecţiuni precum depresia, insomnia, anxietatea, afecţiuni din spectrul autist, ADHD sau boli neurodegenerative.

În primă instanţă, se realizează o Hartă a Creierului (Brain Map), unde se monitorizează activitatea cerebrală cu ajutorul unei căşti cu 24 de senzori EEG. În acest mod se descoperă zonele disfuncţionale ale creierului, hipoactive şi/sau hiperactive. Pe baza acestei analize, se crează un protocol personalizat de antrenament neuronal, care va fi constant monitorizat şi adaptat la nevoile reale ale utilizatorului.

Astfel, beneficiarul antrenamentului va urma diferite sesiuni de antrenament în care va trebui să îndeplinească anumite task-uri programate printr-un software special, ce sunt comunicate printr-un joc ilustrat pe ecranul computerului.

Antrenamentele BM-BCI se derulează în cadrul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanţelor Neuronale din Bucureşti (Intrarea Roma 7).

Sursă video: Youtube

Sursă foto: Shutterstock