„Câte bordeie, atâtea obiceie‟, spune un proverb românesc. Această vorbă din străbuni este valabilă şi în ceea ce priveşte mişcarea şi mâncarea. Care este cea mai rapidă, dar şi eficientă cale spre pierderea în greutate? Noi am lăsat ştiinţa să răspundă şi să confirme (sau nu) realitatea din spatele celor mai comune prejudecăţi despre topirea kilogramelor în plus.

Carbohidraţii îngraşă

Şi da, şi nu!

E adevărat că dietele cu conţinut scăzut de carbohidraţi pot ajuta la scăderea în greutate. Numeroşi nutriţionişti sunt de părere că, atâta timp cât menţii consumul de carbohidraţi scăzut şi aportul de proteine ridicat, vei pierde în greutate. Chiar şi aşa, nu toţi carbohidraţii provoacă creşterea în greutate. De fapt, alimentele de provenienţă naturală (cereale, mazăre, orez), care au un conţinut ridicat de carbohidraţi, sunt foarte sănătoase. Pe de altă parte, carbohidraţii rafinaţi precum cerealele rafinate şi zahărul sunt, cu siguranţă, o sursă ştiută a aportului de kilograme.

Efortul fizic solicitant te ajută să slăbeşti

Fals!

Pentru a fi realizată cu succes, pierderea în greutate implică modificări mici pe care le poţi respecta constant şi mult timp. Asta înseamnă să fii mai activ fizic în rutina ta zilnică, însă trebuie să faci asta cu paşi mici. Adulţii ar trebui să efectueze, în fiecare săptămână, cel puţin 150 de minute de activitate fizică, precum mersul pe jos rapid sau mersul pe bicicletă, iar cei care sunt supraponderali vor avea nevoie de mai mult decât atât pentru a slăbi. Pentru a topi kilograme, trebuie să arzi mai multe calorii decât consumi, iar acest lucru poate fi obţinut mâncând mai puţin şi mişcându-te mai mult

Înfometarea este cel mai bun mod de a slăbi