Specialiştii spun că, deşi nu ne aduem aminte în fiecare diminaţă, visăm în fiecare seară. Este aproape imposibil să nu fi avut vreodată vreun coşmar, mai ales în perioada copilăriei, când întunericul era cel mai mare duşman. Însă coşmarurile pot să apară la orice vârstă, pot afecta calitatea somnului şi starea psihică de a doua zi. Mai mult, unele coşmaruri pot duce la sentimente de teamă, la bătăi rapide ale inimii şi chiar la anxietate. Există mai mulţi factori din cauza cărora avem coşmaruri, printre care obiceiurile de zi cu zi.

Ai avut o cină consistentă

Ştiai că anumite alimente pot influenţa cât de repede vei adormi? De exemplu, laptele este recomandat să fie consumat înainte de culcare, deoarece contribuie la un somn odihnitor. Dar anumite alimente provoacă un somn agitat şi s-ar putea să îţi dea coşmaruri. Mulţi oameni spun că au avut vise ciudate după ce au mâncat la cină preparate picante sau mâncăruri grele, precum: carne tocată, grăsimi şi fast-food. Experţii spun că acest lucru se datorează faptului că alimentele, precum ardeiul iute, cresc temperatura corpului, iar tu nu te odihneşti corespunzător. De asemenea, mâncărurile grase şi consistente sunt mai greu de digerat, lucru care face mai dificilă obţinerea unui somn odihnitor.

Citeşte şi: Apeşi des butonul „Snooze”? Ce se întâmplă în corpul tău dacă amâni mereu alarma ceasului

Apelezi la somnifere cu melatonină

Folosirea suplimentelor de melatonină te poate ajuta să adormi mai uşor, dar poate cauza şi coşmaruri. Un studiu publicat în „Sleep and Hypnosis‟ a constatat că persoanele care au luat 6 mg de melatonină (în special femeile) înainte de culcare au avut mai multe coşmaruri, decât persoanele care au luat o pastilă placebo. În schimb, suplimentele naturale, pe bază de plante, sunt recomandate, faţă de suplimentele cu melatonină.