Dieta cu alimente crude este de fapt un plan pe termen lung,în care îţi propunem să mănânci totul proaspăt,ca să profiţi de toată bogăţia lor de  minerale şi de vitamine.

Secretul acestei diete constă în faptul că te ajută să scapi de kilogramele în plus într-un mod foarte sănătos şi te face să treci cu bine peste astenia de primăvară.

Alimentele incluse în această dietă îţi elimină toxinele din organism şi îţi aduc un plus important de energie.

Dar,ca totul să meargă bine,trebuie să respecţi două reguli:una – să consumi legume,fructe proaspete şi uscate,cereale integrale,seminţe şi lactate crude,în starea lor naturală,şi alta – să înlocuieşti zahărul cu mierea,laptele pasteurizat cu cel natural,pâinea albă cu cea neagră,sarea cu ierburile aromatice şi carnea cu seminţele crude.

Iată ce poţi mânca zilnic,de la micul dejun până la cină:

Mic dejun-la alegere

-200 ml suc de portocale (sau de afine,mure,cătină,kiwi,struguri)
-150 ml lapte bătut făcut în casă,amestecat cu fulgi de ovăz,miere şi nuci
-150 ml lapte dulce nefiert cu 2 tartine de pâine neagră şi miere
-200 g salată de banane cu migdale şi miere

Fructele uscate este bine să le consumi dimineaţa.

Caisele,prunele,nucile,migdalele,alunele crude sunt toate bogate în calciu,magneziu şi potasiu,dar şi în fibre şi vitamine.

În plus,ele sunt un excelent leac antidepresiv,reglează digestia şi îţi stimulează activitatea creierului.

Prânz-la alegere

-300 g salată cu roşii,castraveţi,dovlecei cruzi,gogoşari,ceapă verde,ulei,ierburi aromatice.
-300 ml supă rece de roşii (adică roşii,gogoşari,morcovi,ceapă,pătrunjel verde mixate)
-250 g ciuperci crude tăiate,amestecate cu usturoi şi cu ulei+2 felii pâine integrală
-200 g salată de pătrunjel,avocado,usturoi,ulei de măsline+1 felie pâine integrală
-100 ml vin roşu

Pătrunjelul verde este unul dintre cele mai bogate alimente în vitamina C,fiind un excelent stimulent pentru imunitate.

În plus,îţi fortifică ficatul,îţi detoxifică organismul,ameliorează activitatea tiroidei şi vindecă anemia.

Cină-la alegere

-250 g salată de varză roşie cu mere,morcovi,stafide,oţet de mere,ulei.
-300 g salată de spanac verde cu brânză de casă,mărar,usturoi,ulei.
-300 ml supă de sfeclă roşie (2 sfecle roşii,1 morcov,1 ţelină,1 ceapă,zeamă de lămâie,  trecute prin blender)

Sfecla roşie este energizantă,mineralizantă,antianemică şi stimulatoare a activităţii ficatului.

Acest aliment modest,dar foarte bogat în fier,acid folic şi potasiu,scade nivelul colesterolului şi reduce riscul apariţiei osteoporozei.