Alcool

 

Chiar şi un pahar de vin consumat cu o noapte înainte poate fi suficient pentru a te simţi obosită a doua zi. În timp ce un pahar sau două de alcool te lasă fără energie,nu te aştepta să ai un somn adânc după ce bei mai multe pahare. Organismul va fi prea ocupat cu procesarea alcoolului împiedicându-te să adormi. Lipsa somnului se numără printre factorii vinovaţi de nivelul scăzut de energie a doua zi.

 

Covrigei

 

Pâinea făcută cu făină rafinată conţine foarte mulţi carbohidraţi. Prin urmare,în loc să te simţi plină de energie,te vei simţi fără nicio putere. Covrigii,şi-anume acei covrigi mari,denşi,făcuţi cu făină rafinată,se numără printre cele mai proaste alegeri pentru micul dejun,dacă vrei să ai o zi productivă.

 

Cofeină

 

Poate păreacontra-intuitiv,dar cofeina te poate slei de puteri. Spre deosebire de produsele alimentare care dau de fapt organismului nostru energie la nivel molecular,cafeina este doar un stimulent chimic;ea face să ne simţim pline de energie,dar odată ce aceasta dispare riscăm să ne simţim mai obosite decât atunci când nu consumăm băuturi cu cofeină.

 

Cereale

 

Un bol mare de cereale conţine foarte mulţi carbohidraţi,care te lasă fără energie. Veştile sunt proaste şi dacă cerealele sunt dulci. Zahărul măreşte nivelul de glucoză din sânge şi eliberează triptofan în creier,aminoacid care te moleşeşte.

 

Cireşe

 

Atât fructele,cât şi sucul din cireşeconţin foarte multă melatonină,de aceea este bine să le consumi seara,pe post de gustare.