Fiecare dintre noi a fost rănit cândva de faptele sau de cuvintele cuiva. Poate că mama sau soacra te critică frecvent,poate că un coleg de muncă caută mereu subiect de ceartă sau partenerul tău de viaţă te-a minţit în nenumărate rânduri. Aceste răni pot lăsa urme adânci în suflet şi pot trezi în tine sentimente de mânie,amărăciune şi chiar nevoia de răzbunare. Preţul cel mare îl plăteşti însă tot tu. Căci tensiunea acumulată se răsfrânge asupra sănătăţii tale fizice şi psihice.

Iertarea îţi face bine

Amânarea iertării este o modalitate prin care anunţi persoana care ţi-a greşit că purtarea sa are repercusiuni. Dar ia în considerare acest lucru:iertarea nu este bună doar pentru sufletul tău,ci este benefică şi pentru sănătate. Conform studiilor care au apărut în „Journal of Behavioral Medicine“,persoanele care iartă repede nu se confruntă cu stresul,scăderea tensiunii arteriale,nu au probleme cu somnul şi au un sistem imunitar puternic. Când suntem ranchiunoşi,tensiunile reprimate ne împiedică să avem relaţii armonioase cu cei din jur. Mai mult,pentru că sănătatea psihică este direct proporţională cu cea fizică,nici problemele trupeşti nu vor întârzia să apară. Astfel,te poţi alege cu dureri de cap,insomnii,boli gastrointestinale şi tulburări de metabolism.

Citeşte şi:A greşit! Cum procedezi?

Pune-te în locul celuilalt

A greşi este omeneşte. Nu strică să te gândeşti că şi tu îi poţi răni pe cei din jur. Pune-te în locul celuilalt şi încearcă să identifici motivul pentru care ţi-a greşit. Este posibil să fi făcut asta fără să conştientizeze. Reflectă şi asupra faptelor şi a modului în care ai reacţionat:cum îţi afectează întreaga situaţie viaţa,sănătatea,bunăstarea? Un studiu britanic arată că oamenii tind să fie mai iertători atunci când se văd ca fiind capabili să comită o greşeală similară. Situaţia face ca fapta să nu mai pară atât de gravă. Nimeni nu zice că trebuie să ierţi dintr-o dată. Asta ţine de nivelul fiecăruia de înţelegere şi de gravitatea faptei. Poţi face asta gradual.

Nu lăsa timpul să treacă

Nu încerca să eviţi persoana care ţi-a greşit. Odată cu trecerea timpului,durerea nu se va diminua,ci se va accentua. Chiar dacă eşti dispusă să ierţi,nu poţi face asta cu adevărat dacă nu ai o discuţie sinceră cu pesoana respectivă. Las-o să ştie că te-a rănit şi permite-i să-ţi explice motivele pentru care ţi-a greşit. Chiar dacă alegi să continui relaţia cu ea,evită lucrurile care ar putea declanşa resentimente. Este foarte important ca,după ce o asiguri că o ierţi,ea să-şi ia angajamentul că nu o să-ţi mai greşească.

Citeşte şi:Cum îţi înveţi copilul să-şi ceară iertare

Povesteşte-i cuiva apropiat

Îţi va fi mult mai uşor să treci peste o nedreptate dacă vorbeşti cu cineva în care ai încredere şi care înţelege prin ce treci. Când te confesezi,te descarci de furia acumulată. Aşa vei putea reflecta la situaţia prin care treci şi vei vedea lucrurile dintr-un alt punct de vedere.

Aşterne-ţi gândurile pe hârtie

Încearcă acest exerciţiu:scrie despre ce ţi s-a întâmplat şi ce ai vrea să se petreacă în continuare în relaţia cu cel/cea care te-a rănit. Închipuie-ţi că vorbeşti cu persoana respectivă şi explică-i cum te afectează întreaga situaţie. Încheie într-o manieră pozitivă. În felul acesta,vei reuşi să treci mai uşor peste ranchiună şi resentimente.