O proteină ar putea opri evoluţia cancerului ovarian

1 59377 original jpg jpeg

Cercetătorii britanici de la Universitatea Imperial College din Londa au descoperit o proteină care are capacitatea de a bloca dezvoltarea cancerului în ţesuturi.

Proteina,denumită “molecula OPCML”este activă în ţesuturile sănătoase,dar inactivă în celulele canceroase,potrivit Mediafax.

În urma studiului,oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că molecula OPCML a fost blocată în cazul a 1500 de pacienţi care sufereau de diverse tipuri de cancer,inclusiv stomacal,intestinal,cerebral,pulmonar şi hepatic.

"Descoperirea noastră a evidenţiat modul în care molecula OPCML acţionează la nivelul celulelor sănătoase şi la nivelul celulelor canceroase-deschizând astfel drumul spre obţinerea unor tratamente noi împotriva cancerului ovarian.”,a declarat coordonatorul studiului profesorul Hani Gabra.

Cu prilejul acestei descoperiri,oamenii de ştiinţă din cadrul Asociaţiei Ovarian Cancer Actions,afiliată Universităţii Imperial College din Londa au anunţat lansarea unui proiect care vizează crearea primei bănci naţionale de ţesuturi contra cancerului ovarian,care va avea sedii în oraşele Londra,Cambridge,Leeds,Manchester,Newcastle,Glasgow şi Edinburgh.