Eviţi să simţi emoţiile negative 

Potrivit Bright Side, această poveste începe, de obicei, în copilărie atunci când ţi se spune „Nu mai plânge” sau „Nu mai fi tristă”. Încetul cu încetul, înveţi cum să-ţi ascunzi emoţiile negative, dar acest comportament duce, de obicei, la o experienţă de viaţă slab calitativă. Conform experţilor, lupta cu emoţiile negative te face „să amorţeşti” inclusiv în faţa emoţiilor pozitive deoarece nu poţi alege ceea ce îţi doreşti sau ceea ce nu vrei să simţi. Cu alte cuvinte, atunci când alegi să nu-ţi dai voie să simţi, chiar şi emoţiile negative, nu va face altceva decât să dăuneze sănătăţii tale fizice şi psihice. 

Nu-ţi dai voie să faci greşeli

Nu există oameni perfecţi care să facă lucrurile perfect. În acest caz, chiar şi cea mai mică greşeală te poate trage în jos şi poate să-ţi provoace stări de anxietate sau alte probleme de sănătate. Eşecul înseamnă evoluţie şi cum ai putea să decii cea mai bună versiune a ta dacă nu greşeşti? Aminteşte-ţi cuvintele lui Thomas Edison: „Nu am greşit de 10.000 de ori. Am găsit cu succes 10.000 de căi care nu au funcţionat”. Are sens pentru tine? 

Preferi să fii o victimă 

A face din alte persoane sau din alte situaţii motivul problemelor tale reprezintă o cale rapidă către nefericire. Este uşor să dai vina pe ceea ce se întâmplă în exterior. Să luăm un exemplu: 

Ai întârziat la muncă”.  

Nu este vina mea, a fost un trafic infernal”. 

Când spui că problema a fost traficul, în realitate nu poţi controla asta, mai ales că va fi acolo şi mâine, şi poimâine şi pentru multe zile de acum încolo. O să întârzii tot restul vieţii tale? În acest caz, ai la îndemână mai multe soluţii care te fac să nu mai întârzii, trebuie doar să le găseşti. Aminteşte-ţi că nu poţi controla nimic în afară de tine: poţi controla doar felul în care te comporţi cu tine şi cu ceilalţi, gândurile tale şi cuvintele tale. 

Încă te gândeşti la situaţiile mai puţin plăcute

Astfel de situaţii se pot întâmpla în orice zi: poate un şofer mai recalcitrant ţi-a vorbit nepoliticos, poate funcţionara de la poştă nu a vrut să te ajute cu informaţii, poate celălalt te-a îmbrâncit fără să-şi ceară scuze şi lista poate continua. La sfârşitul zilei, vei ajunge să spui că ai avut o zi nasoală, fără să îţi aminteşti şi de situaţiile pozitive care ţi s-au întâmplat.

Poate în aceeaşi zi ţi s-a oferit un zâmbet cald sau o îmbrăţişare plină de dor de la cei dragi, poate ai vorbit la telefon cu persoana iubită, poate ai vizionat un film preferat sau ai ascultat o melodie veche care îţi place. În general, poţi căuta o ancoră” frumoasă de care să te agăţi şi care îţi va însenina ziua. Acea ancoră o găseşti în interiorul tău. 

Citeşti gândurile celorlalţi 

Nu, nu eşti clarvăzătoare. Poate există ideea de telepatie, dar în niciun caz nu poţi ştii cu exactitate ceea ce gândeşte celălalt. Până la urmă, ideea de a citi minţile oamenilor este destul de dubioasă. Nici măcar ţie nu ţi-ar plăcea să ţi se facă acest lucru dacă citirea minţii ar exista cu adevărat.

De fapt, totul porneşte de la o nesiguranţă de sine. Odată ce începi să te iubeşti mai mult şi să ai mai multă încredere în forţele proprii, nu vei mai acorda importanţă asupra a ceea ce gândesc ceilalţi despre tine. Cea mai bună soluţie este verificarea. Cum ai putea să ştii dacă un fapt este adevărat dacă nu ai dovezi în acest sens? 

Te compari prea des cu ceilalţi 

În era social media, poţi cădea într-o „capcană a comparaţiilor”. Hainele tale poate nu sunt la fel de elegante ca ale fetelor de pe Instagram, poate nu călătoreşti la fel de mult, poate relaţiile nu sunt la fel de perfecte. Dorinţa pentru aceste lucruri te poate face cu uşurinţă nefericită. 

De fapt, oamenii arată doar părţile pe care doresc să le vezi. Nu există garanţii că viaţa lor este ideală. În timp ce eşti mai preocupat de viaţa altcuiva, o neglijezi pe a ta şi pierzi timpul pe care l-ai putea investi pentru a-ţi construi propriul succes. Fii recunoscătoare pentru ceea ce ai sau acţionează pentru visurile tale! 

Laşi trecutul să-ţi invadeze prezentul

Viaţa trece şi o cauză care ar putea să te facă nefericită este blocarea în trecut. Studiile au arătat, de-a lungul timpului, că oamenii care se concentrează pe prezent sunt mai fericiţi şi se simt mai conectaţi cu ceilalţi. Există un exerciţiu simplu care te poate ajuta să trăieşti „chiar acum”: 

Ascultă. Încearcă să auzi fiecare sunet, dacă este îndepărtat sau aproape, dacă este zgomotos sau liniştit. Apoi, simte mirosul care vine şi pleacă. Observă formele din jurul tău. Poţi să descrii ceea ce vezi, simţi şi auzi? 

Idei de activităţi şi de obiceiuri care îţi cresc buna dispoziţie, potrivit Business Insider

  • Bea cafea (în mod responsabil)
  • Meditează câteva minute pe zi 
  • Citeşte o carte de aventuri 
  • Priveşte cerul, norii sau stelele
  • Plimbă-te în natură
  • Încearcă să ieşi pe afară
  • Ia parte la diferite activităţi culturale şi grupuri
  • Paradoxal, ascultă melodii triste, melancolice, spun experţii
  • Propune-ţi obiective de scurtă şi lungă durată (care să fie realizabile!)
  • Ţine un jurnal 
  • Dăruieşte cadouri celorlalţi 
  • Înscrie-te în programe de voluntariat 
  • Fă-ţi timp pentru prieteni
  • Zâmbeşte! E gratis 
  • Nu purta ranchiună! 
  • Sexul este bun 
  • Grădinăreşte!
  • Alege să faci sport 
  • Îmbunătăţeşte-ţi o abilitate pe care o ai prin înrolarea la un curs specific sau prin practică 


FOTO: Shutterstock.com