Cele mai cunoscute tipuri de orez

Chiar dacă noi folosim 1-2 tipuri de orez în gătit, există de fapt o varietate bogată, care oferă diverse opţiuni în bucătărie.

Orezul cu bob lung: acesta este cel mai folosit tip de orez în India, Statele Unite ale Americii şi China.

Orezul cu bob mediu: acesta este cel mai des folosit în bucătăria europeană.

Orezul cu bob scurt: are o nişă specială, el fiind folosit pentru sushi.

Orezul este unul dintre principalele alimente bogate în carbohidraţi. Aceştia sunt oligoelemente care sunt responsabile de a oferi corpului energia de care are nevoie în fiecare zi. De asemenea, orezul conţine şi vitaminele B3, B6 şi B9, are efect laxativ – fiind bun pentru problemele digestive. În plus, datorită compoziţiei sale, nu conţine colesterol. Recomandat spre consum este orezul fiert, care este foarte sănătos şi nutritiv.

Iată de ce este bine să mănânci orez:

Orezul este bun pentru inimă

Există mai multe alimente recomandate persoanelor care se confruntă cu probleme cardiovasculare, iar orezul este unul dintre ele. Deoarece are un conţinut scăzut de sodiu, orezul stimulează fluxul sangvin şi menţine sub control tensiunea arterială.

Orezul este bun pentru piele

Ştiai că există ulei din tărâţe de orez? Acesta este considerat cel mai sănătos ulei, el fiind folosit în alimentaţie datorită concentraţiei mari de vitamine şi minerale. Dar la fel de bine poate fi utilizat pe piele. De exemplu, în Asia, uleiul din tărâţe de orez este folosit pentru creşterea producţiei de colagen şi prevenirea ridurilor. Aşadar, include în rutina ta de îngrijire uleiul din tărâte de orez.

Orezul are capacitatea de a preveni cancerul

Orezul din bobul integral, cum este orezul brun, este bogat în fibre insolubile care poate proteja organismul împotriva multor tipuri de cancer. Oamenii de ştiinţă cred că fibrele insolubile sunt vitale pentru protejarea corpului împotriva dezvoltării celulelor canceroase. Fibrele sunt benefice în apărarea împotriva cancerului colorectal şi intestinal. Cu toate acestea, în afară de fibre, are antioxidanţi naturali precum vitamina A şi C, împreună cu diferiţi compuşi fenolici şi flavonoizi, care acţionează ca stimulatori ai antioxidanţilor pentru a lupta împotriva daunelor produse de radicalii liberi.

Orezul stimulează metabolismul

Orezul este sursă importantă de vitamine şi minerale – niacină, vitamina D, calciu, fibre, fier, tiamină şi riboflavină. Toate aceste substanţe nutritive sunt necesare în procesul metabolismului, menţinerea sistemului imunitar şi alte funcţii ale celor mai importante organe.


Credit foto: www.steptohealth.com