Despre ouă s-au spus multe lucruri,făcând din acest aliment un subiect de controversă. Drept urmare,mulţi au început să evite ouăle şi să le înlocuiască cu alte alimente.
Încă persistă mitul conform căruia consumul a mai mult de două ouă pe săptămână are efecte nefaste asupra organismului,contribuind la creşterea cantităţii de colesterol din sânge.

Contrar grăsimilor de origine animală,nivelul ridicat de colesterol din ouă nu are practic efect asupra nivelului de colesterol din sânge. Un studiu recent a arătat că ouăle ajută,în primul rând,la creşterea nivelului"colesterolului bun" şi consumul de ouă nu este asociat în niciun fel cu riscul de boli de inimă.

Nutruţioniştii britanici spun că oamenii pot consuma câte ouă doresc,atât timp cât au o dietă sănătoasă şi echilibrată. Nu există o limită superioară decât pentru persoanele în a căror familie s-au înregistrat cazuri frecvente de niveluri crescute ale colesterolului.

În ciuda miturilor care au circulat şi încă circulă cu privire la ouă,trebuie să ştiţi că acestea se numără printre cele mai hrănitoare alimente din lume. Consumul de ouă nu cauzează boli de inimă iar cele fierte,consumate la micul dejun vin în ajutorul celor ce vor să slăbească. Studiile au relevat,de asemenea,faptul că ouăle contribuie şi la protecţia ochilor,deoarece organismul îşi "procură" din acest aliment unii antioxidanţi esenţiali.

Consumul ouălelor prezintă multe avantaje:sunt săţioase,conţin proteine şi grăsimi de calitate,au luteină şi zeaxantină,au vitamine şi minerale numeroase,fiind o sursă preţioasă de energie,proteine şi nutrienţi.

Iată câteva mituri care fac din banalul ou un aliment mai mult decât controversat:

1. Ouăle sunt „uzină de energie nutriţională”-adevărat

.......................

Află totul despre cum şi de ce poţi folosi oul în alimentaţie şi tratamente naturiste.