Pandemia a schimbat obiceiurile alimentare ale românilor. Câţi au început să mănânce neglijent

1 shutterstock 1710516232 jpg jpeg

Un studiu recent arată că 80% dintre români gătesc frecvent acasă, 61% apelează la livrări minim lunar, iar 24% îşi fac din nou provizii de alimente conservate.

Studiul realizat de Foodwise Marketing arată că 35% aleg ingrediente şi mâncăruri româneşti, iar 22% caută provenienţa locală, de proximitate. O treime dintre români optează, la capitolul alimentaţiei, pentru bunurile micilor producători locali, potrivit studiului derulat între 17-23 noiembrie. Peste un sfert dintre români admit că au început să mănânce neglijent, compulsiv, în perioada izolării, dar 55% se protejează şi adaugă meniului vitamine sau suplimente alimentare.

Obiceiurile de consum ale românilor au fostinfluenţate considerabil de contextul pandemic, iar studiul arată că 80% dintre respondenţi gătesc acasă zilnic sau la două-trei zile, în timp ce 61%apelează la serviciile de livrare cel puţin lunar şi aproape un sfert trece din nou la strânsul proviziilor de alimente conservate.

Studiul arată că pandemia i-a determinat pe respondenţi să acorde o mai mare atenţie provenienţei ingredientelor sau tipurilor de mâncare pe care le consumă şi să sprijine componenta românească. Astfel, 35% aleg produsele româneşti, 22% caută provenienţa locală, de proximitate, în timp ce pentru 43%, decizia încă nu este influenţată de aceşti factori.

De altfel, micii producători sunt şi câştigătorii pandemiei – o treime dintre respondenţi au început să le achiziţioneze mai mult produsele, pe parcursul acestui an. Şi produsele marcă proprie din supermarket-uri atrag mai mult şi ajung la 31% dintre preferinţe, mărcile populare sunt cumpărate mai des de 28% dintre români, iar produsele de premium sunt mai sus ca dezirabilitate pentruaproape 8% dintre respondenţi.  

Pe de altă parte, respondenţii sunt atenţi la sănătate şi, pentru a-şi creşte imunitatea, adaugă, în proporţie de peste 40%, vitamine meniului zilnic, iar 16% optează pentru suplimentele alimentare. Aproape 14% au decis să consume alimente cu un nivel minim de procesare, în timp ce 27% nu schimbă nimic din modul obişnuit de alimentaţie.

Odată cu restricţiile ce încurajează statul mai mult acasă, creşte şi deschiderea faţă de serviciile de livrare – peste jumătate dintre români comandă alimente şi băuturi săptămânal, bilunar sau lunar, iar aproape 8% aleg livrarea mai frecvent, de două-treiori pe săptămână.

Supermarket-urile rămân destinaţia preferată pentru achiziţia alimentelor şi ingredientelor necesare consumului, cu aproape 70% dintre opţiuni, urmate de hypermarket-uri, cu 57%, şi de magazinele de cartier, cu 42%. Mediul online ajunge la aproape 16% din preferinţe, în studiul Foodwise Marketing.

Ajunşi în magazine, şase din 10 români merg la ţintă şi aleg produsele cu care sunt familiarizaţi, iar aproape un sfert vânează preţurile avantajoase.



Recente

Rebel Wilson  foto   Shutterstock jpg
Vincent Dransfield  jpg
Shannen Doherty, Tori Spelling  foto   Shutterstock jpg
Cristiano Ronaldo  foto   Instagram jpg
Tom Cruise cu soții Beckham  foto   Instagram jpg
Obiceiuri din copilarie  jpg
insula miliardarilor  foto   Shutterstock jpg
elvis presley jpg
ploaie  foto   Shutterstock jpg
pungi de plastic jpg
Copiii lui Snoop Dogg jpeg
Rita Ora alături de soț  foto   Shutterstock jpg
Taylor Swift  jpg
Lipsa somnului afecteaza sanatatea jpg
un caine fericit jpg
Victoria Beckham jpg
Regina Margareta a Danemarcei  foto  Shutterstock jpg
bebeluș  foto   Shutterstock jpg
Rachel McAdams    jpg
Leonardo DiCaprio  foto   Shutterstock jpg