În mai puţin de cinci ani, NYX s-a impus ca una dintre mărcile de cosmetice preferate ale celor care iubesc produsele de frumuseţe. Cu toate acestea, machiajul profesional NYX nu este un începător în industria frumuseţii.

Marca a luat naştere de fapt în 1999, la Los Angeles. În contextul în care tinerii artişti de make-up caută produse colorate la un preţ rezonabil şi cu o calitate profesională, NYX, care anterior era distribuit în saloane de înfrumuseţare şi expoziţii profesionale, răspunde la toate aceste aşteptări.

Destinat în primul rând profesioniştilor şi amatorilor de farduri de ochi foarte colorate, marca este cunoscută publicului larg în principal din vorbă în vorbă. În anii 2000, odată cu explozia reţelelor sociale (YouTube etc.), marca a decolat. Până la preluarea sa în 2014 de către grupul L'Oréal, care a simţit potenţialul acestui business.

Un brand profesionist la preţuri accesibile

Adevăratul punct forte al mărcii este că Nyx este un brand profesionist, la un preţ accesibil, rujuri şi farduri pentru mai puţin de 10 euro!

Foarte complet, NYX oferă peste 2.000 de tipuri de machiaj diferite. Toţi pasionaţii de machiaj se regăsesc în acest brand profesional, autentic, creativ şi sincer, care le oferă mijloacele de a deveni artist de machiaj.

Compania lucrează inclusiv cu şcoli de make-up, astfel încât viitorii make-up artişti să poată fi susţinuţi în viitoarele lor profesii. Această strategie profesională se află în centrul strategiei companiei NYX şi este principala provocare pentru firmă.

NYX, frumuseţea rapidă şi digitală

Ultra-conectat, NYX este un brand 100% digital, de la conţinutul mărcii la comunicare. Firma comunică doar pe reţelele sociale: Instagram, Twitter, Snapchat.

De la lansarea sa în 1999, marca s-a concentrat în principal pe influenceri în centrul strategiei sale de marketing.

Exemplul perfect al unui brand „digital-first” care vizează generaţia de social media, NYX a devenit una dintre mărcile de produse cosmetice color cu cea mai rapidă creştere din SUA, dar şi din lume. Adepţii NYX sunt, de obicei, nativi digitali milenari, care se află la vârsta de 17-24 de ani.

Un brand de frumuseţe cu începuturi umile, NYX vinde acum peste 2.000 de produse, se mândreşte cu milioane de adepţi pe Instagram şi a fost achiziţionată de L'Oréal în 2014 pentru suma de 500 de milioane de dolari.

Odată cu cumpărarea de către L'Oréal în 2014, marca a reuşit să se dezvolte mai rapid, dar ADN-ul NYX Professional Makeup a rămas acelaşi ca şi în Los Angeles. Universul, experienţa, produsele, totul este acelaşi! Acest lucru face ca marca să fie „autentică”.

Cheia succesului aproape peste noapte al NYX a fost îmbrăţişarea pe deplin a reţelelor sociale şi a vedetelor. După ce a urmărit evoluţia vânzărilor unui creion de ochi, exclusiv pe baza unor serii de tutoriale de machiaj realizate de vloggerii de frumuseţe, marca a experimentat în primul rând rolul pe care mass-media îl poate juca ca strategie de construire a mărcii.

„Ne-am dat seama că acesta este viitorul”, spuneau fondatorii, acum ceva ani, exprimându-şi convingerea că consumatorii îi vor găsi văzând produsele lor folosite şi recenzate online.

Deci, cum a valorificat NYX tot acest impuls? Răspunsul este simplu. Prin hrănirea şi recompensarea armatei sale de influenceri.

NYX a lansat un program de informare la scară largă pentru influenceri, conectându-se cu actorii din zona de frumuseţe printr-un program intens de cadouri: trimiterea de produse de probă pentru a obţine conţinut. De asemenea, marca a început să invite influencerii de frumuseţe şi vedete în ascensiune la evenimente cheie pentru a menţine relaţii pozitive cu autorităţile din sector.

Ceea ce a diferenţiat marca de concurenţii săi a fost modul în care a dus această abordare cu un pas mai departe - conceperea propriului vehicul revoluţionar pentru a atrage şi sărbători talentele de top.

Dezvoltarea de marketing a NYX a fost concepută de la început prin intermediul reţelelor sociale pentru a-i permite să aibă o reacţie maximă la tendinţe: echipele de dezvoltare a produselor ale NYX monitorizează constant Instagram.

Cel mai recent exemplu de produs al cărui potenţial a fost văzut datorită unei tendinţe puternice pe Instagram este cea a „lip art”, care a dus la dezvoltarea „lip liner”, un creion care îţi permite să îţi desenezi buzele.

De asemenea, departamentul de dezvoltare a produselor funcţionează ascultând nevoile artiştilor de machiaj.

Foarte activă pe reţelele de socializare, comunitatea NYX (milioane de adepţi pe Instagram) este, de asemenea, destul de bine fixată IRL („În viaţa reală”). Deoarece cererea pentru „experienţa” din magazin a crescut constant în ultimii ani, marca a decis în cele din urmă să ofere clienţilor săi mai multe magazine fizice.

Aceste lucruri sunt suficiente pentru a seduce în continuare din ce în ce mai mulţi pasionaţi de machiaj, pentru care noutatea, capacitatea de reacţie şi calitatea produselor la preţuri „corecte” au prioritate faţă de orice siglă.