Echilibrul perfect

Nutriţioniştii sunt de părere că,în mod ideal,20% din calorii trebuie să provină din lipide,30% din proteine şi 50% din carbohidraţi.

În aceste condiţii,pofta de mâncare este redusă,iar organismul nu stochează grăsimi. Însă regimul dă rezultate doar dacă este însoţit de exerciţii fizice regulate.

Ce poţi mânca

În primul rând,trebuie să pui accent pe alimentele bogate în proteine. De exemplu,dimineaţa mănânci şuncă şi ouă (pâinea prăjită sau sucul de fructe sunt interzise),la prânz o bucată de friptură şi o salată mică,iar la cină încă o porţie de carne (la care poţi adăuga o salată,
dacă vrei).

Nu uita să te hidratezi:bea cel puţin doi litri de apă plată sau ceai de plante neîndulcit pe zi.

Efecte adverse

Dieta poate duce la creşterea colesterolului,de aceea e bine să-l monitorizezi atent. Din cauza consumului scăzut de carbohidraţi,te poţi simţi slăbită.

Rinichii pot avea şi ei de suferit de pe urma unei diete bogate în proteine,din cauză că aceasta accelerează eliminarea calciului prin urină. Dacă dieta este ţinută pentru mai multe luni,poate provoca osteoporoză sau apariţia pietrelor la rinichi.

Câte proteine găsim în: