Reducerea stresului de la locul de muncă: recomandări pentru angajaţi şi angajatori

1 femeie bucuroasa jpg jpeg

Stresul de la locul de muncă poate deveni principalul motiv pentru care angajaţii se confruntă cu perioade mai grele, atât din punctul de vedere al performanţei, cât şi la nivel personal. Deoarece stresul poate provoca afecţiuni mai grave odată cu expunerea îndelungată la acesta, angajatorii trebuie să ia măsuri cât mai repede pentru a îmbunătăţi condiţiile de muncă.

Ritmul în care se mişcă întreaga societate în momentul de faţă poate face stresul să pară o componentă normală a vieţii de zi cu zi, dar acest lucru este departe de adevăr. Iată câteva idei de implementat, atât din perspectiva angajatului, cât şi a angajatorului.

Oferirea beneficiilor suplimentare

Ca femeie, eşti deja supusă unor inegalităţi în societate şi, poate, chiar şi la locul de muncă. Acestea pot să dăuneze vieţii profesionale prin intensificarea stresului. În urma discuţiilor la nivel de management, beneficiile suplimentare pot fi oferite după perioadele intense de muncă sau în condiţiile precum cele impuse de pandemie. Stresul care apare într-o situaţie fără precedent, supusă la schimbări poate fi gestionat cu ajutorul încurajării concediilor oferirea de modalităţi de relaxare chiar la locul de muncă.

Program de lucru flexibil, mai multe zile libere, dar şi tichete de vacanta de la Up Romania pot ridica moralul tuturor în perioadele stresante. Ca angajat, discută cu liderii despre problemele cu care te confrunţi zi de zi la muncă, deoarece prin comunicare şi transparenţă poţi rezolva chiar şi conflictele serioase.

Schimbă atitudinea şi perspectiva

Cu toţii suntem acaparaţi de problemele zilnice, atât cele personale, cât şi cele care privesc munca. Indiferent de domeniu, te poţi confrunta cu perioade în care stresul devine din ce în ce mai profund şi prezent. Pentru a face faţă cu brio fiecărei zile şi pentru a reduce stresul, ai nevoie de o schimbare de atitudine şi perspectivă. Iată ce poţi face:

Fii asertivă

Comunică mereu clar ceea ce-ţi doreşti şi care sunt lucrurile de care ai nevoie. Chiar şi atunci când eşti pusă în situaţii negative, acţionează cât mai concis şi la subiect.

Bazează-te pe acţiune

Stresul apare adesea în urma gândurilor negative pe care le ai faţă de o anumită problemă din viaţa ta. Prea multe gânduri şi prea puţine acţiuni pot duce la acumularea îngrijorărilor. Bazează-te pe fapte şi setează-ţi obiective clare.

Creează-ţi o rutină

Dacă pandemia ţi-a afectat semnificativ viaţa profesională, revenirea la o rutină bine stabilită te va ajuta să eviţi situaţiile care te copleşesc şi care, în final, duc la şi mai mult stres.

Creează posibilitatea de relaxare la locul de muncă

Atât ca angajat, cât şi ca angajator este esenţial să transformi spaţiul de lucru într-un mediu cât mai confortabil şi relaxant. Dacă lucrezi la birou, decorează-ţi spaţiul pe gustul tău, cumpără-ţi plante şi flori şi include elemente care te fac să zâmbeşti în fiecare zi. Angajatorii pot amenaja cât mai multe spaţii de lounge, dar se pot folosi şi de designul general pentru a transforma spaţiul într-unul cât mai prietenos. Având în vedere că oamenii petrec o bucată bună din fiecare zi la muncă, au nevoie de siguranţă şi confort în fiecare moment. Stresul poate deveni o noţiune necunoscută într-un colectiv care se bucură de un birou pus la punct după cerinţele moderne.

Sănătatea ta psihică şi fizică depinde de un nivel redus de stres la locul de muncă. Nu uita să creezi limite cât mai bine definite între viaţa profesională şi cea personală şi să acţionezi cu o atitudine conştientă şi prezentă în fiecare zi.

Sursa foto: pexels.com



Recente

pastrarea unui secret este nociva pentru sanatate jpg
interviu pentru un job  foto   Shutterstock jpg
5 obiceiuri care iti dezvaluie personalitatea  Sursa foto shutterstock 1746342872 jpg
intalnire anulata jpg
Ce vezi prima data iti arata cum reactionezi in fata provocarilor  Sursa foto Jagranjosh jpg
Test jpg
Test  Care este prima impresie pe care o faci  Sursa foto shutterstock 1354368305 jpg
Loc de munca toxic  jpg
Metoda kaizen de evitare a burnoutului  Sursa foto shutterstock 702522496 jpg
o persoana care minte jpg
Ce spune despre tine modul in care folosesti tubul de pasta de dinti  Sursa foto shutterstock 651225181 jpg
intuitie jpg
Desenele pe care le faci in graba arată ce te motiveaza in viata  Sursa foto shutterstock 2291956477 jpg
Sfintii 40 de Mucenici  Sursa foto Wikimedia jpg
Ce este ableismul  Sursa foto shutterstock 2292625553 jpg
copil deprimat  foto   Shutterstock jpg
Ce vezi prima data in aceasta imagine iti dezvaluie cele mai mari frici jpg
cadou jpg
femeie puternica jpg
personalitate jpg