Senzaţia de arsură la stomac, durerile abdominale, greaţa şi balonarea pot fi date uitării dacă ştii ce şi cât să mănânci. Iar mesele uşoare pot uşura simptomele.

În cazul gastritei, consumă cu prudenţă toate alimentele care au un gust puternic (dulce, picant sau amar). Cel mai bine este să consumi alimente cu gust blând, echilibrat.

Bananele calmează arsurile la stomac

În cazul gastritei, bananele sunt cele mai indicate şi eficiente fructe, datorită conţinutului proteic ridicat. Acestea conţin magneziu, potasiu, grăsimi vegetale dar şi fibre. O banană consumată dimineaţa la micul dejun calmează arsurile la stomac.

Citeşte şi: Gastrită sau ulcer - cum le recunoşti?

Regim alimentar în gastrită – orez

Orezul este indicat în cazul gastritelor. Fiert, fără prea multă sare şi necondimentat, orezul acţionează ca un pansament stomacal şi calmează durerile.

Pelinul stimulează digestia

Pelinul, prin conţinutul său de subsanţe amare, stimulează digestia şi tratează durerile de stomac însoţite de balonare. Ceaiul de pelin se prepară prin infuzie, dintr-o linguriţă de plantă uscată la o cană cu apă. Se beau 1-2 căni pe zi, maximum 3 zile. Tinctura se prepară din 20 g plantă mărunţită, se macerează în 100 g alcool de 70⁰, timp de 7 zile.

Sunătoare, pentru regimul alimentar în gastrită

Sunătoarea este un remediu bun în gastrită, ulcer gastric, precum şi dureri de stomac. Infuzia de sunătoare se prepară din 2 linguri de plantă mărunţită la o ceaşcă cu apă. Se bea câte o lingură, după fiecare masă. Se poate folosi o infuzie mai slabă dintr-o linguriţă de plantă la o ceaşcă cu apă. Se beau 2-3 ceaiuri pe zi.

Citeşte şi: Noi terapii pentru ulcer şi gastrită

Sursă imagine: amelioretasante.com