Cele mai importante reguli de aur care stau la baza dietei creată de Anca Alungulesei pentru o vacanţă fără griji şi surplus de kilograme sunt: 1. să vezi concediul fără stres, ca pe o binemeritată pauză, dar ca o pauză de zgomotul de fond în care trăim zilnic, nu ca pe o pauză de la bunele noastre obiceiuri de viaţă; 2. să mergi în vacanţă cu temele făcute, adică să ai un plan: dacă optezi pentru vacanta de tip all inclusive ce facem, cum ne „protejezi‟ de toate tentaţiile sau dacă avem o altă variantă de servit masa, în ce fel ne organizam; 3. să învaţam să negociem cu mintea noastra, astfel încât să o menţinem într-o stare de relaxare şi să nu-i oferim ocazia de a intra în panică, adică în modulul de supravieţuire: de exemplu, dacă vreau să beau o bere pe zi sau un cocktail, atunci renunţ la paste şi pizza; 4. să nu lipsescă salatale de la nicio masă principală. Mai mult decât atât, recomand să fie mâncată întâi salata şi abia apoi felul principal, pentru că aduce aport de enzime pentru o digestie uşoară, iar stomacul începe deja să se umple şi asta inseamna ca vom mânca mai puţin apoi; 5. hidratare şi somn. Până la mâncare este nevoie să ne gândim la hidratare, deoarece apa ne păstrează corpul hidratat şi în confort, iar lipsa somnului generează o poftă de mâncare mai mare decât cea firească şi un nivel de saturaţie scăzut.

Somnul de după-amiază, esenţial pentru siluetă

Nutriţionistul încurajează siesta de prânz în concediu (măcar 40-50 de minute), mai ales că, în restul zilelor din an nu avem un timp alocat pentru asta.

Aşa cum mintea are nevoie de rutină, de repetiţie şi de reguli clare şi precise pentru a funcţiona în folosul oamenilor, la fel are şi corpul, iar păstrarea obiceiurilor sănătoase şi în concediu reprezintă o senzaţie de putere şi libertate mai mare decât cea oferită de o farfurie de mâncare hipercalorică şi va face întoarcerea la normalitatea zilnică de acasă mult mai uşoară. „Avem nevoie de o rutină benefică atât pentru corp, cât şi pentru minte şi în vacanţă, şi atunci suntem tot noi cu noi, în acelaşi corp, cu aceeaşi minte care ne coordonează. Nu ne face bine să ne setăm mental că vacanţa este un capitol paralel faţă de stilul de viaţă pe care noi îl considerăm sănătos. De exemplu, în concediu, ne putem păstra fără eforturi rutina de a bea cât mai multă apă pentru a avea un nivel de hidratare ridicat, putem alege sa consumam carbohidraţii la masa prânz şi de proteina seara. Să asezonăm totul cu câte o salată de cruditati, să punem accent pe calitatea somnului şi pe refacerea organismului sunt lucruri care ne fac să ne respectăm mai mult prin crearea unei stări de bine în care noi suntem pe primul plan, si nu farfuria cu mâncare‟, explică Anca Alungulesei, care consideră că setarea mentală pentru binele din vacanţă sau din weekend-urile libere ar trebui să fie aceeaşi ca cea din restul anului.

Învaţă arta auto-negocierii