Un circuit pentru valorificarea patrimoniului

„Am semnat acum două luni de zile un acord de parteneriat cu Republica Moldova, în sectorul turismului. Am încercat să facem o rută comună, ruta voievodului Ştefan cel Mare. Am reuşit acest lucru şi iată că astăzi am ocazia să o lansez. Anul 2019 este important pentru turism şi din perspectiva bugetului generos pe care îl are la dispoziţie Ministerul Turismului, a declarat Bogdan Trif, Ministrul Turismului

Noul proiect se adresează atât cetăţenilor din Republica Moldova şi din România, precum şi celor din străinătate care îşi doresc să pornească într-un intinerar de descoperire cultural-istorică. De asemenea, ruta Voievodului Ştefan cel Mare este destinată şi vizitatorilor din zone foarte îndepărtate precum Japonia, Orietul Mijlociu, Israel sau SUA, oferind un pachet turistic extins, mai divers şi cu mai multe experienţe autentice.


Ruta include obiective istorice şi culturale legate de domnia Voievodului: mănăstiri, biserici, muzee, cetăţi, dar şi galerii de artă şi expoziţii. De asemenea, am inclus şi obiective care sunt poziţionate pe o rază de aproximativ 50 de km de obiectivul istoric pentru a completa această experienţă autentică pe care o poate avea un vizitator”
, a declarat Rodica Verbeniuc, directorul general al Agenţiei de Investiţii din Republica Moldova.

Turismul oenologic, un atu al celor două state

„În perioada lui Ştefan cel Mare şi Sfânt viticultura a cunoscut cea mai prodigioasă dezvoltare în Moldova statală, voievodul introducând poziţia de paharnic la curtea domnească. Tocmai de aceea ne-am gândit că Moldova poate completa acest traseu comun prin includerea unor crame, printre care putem enumera Cricova, cu galerii interminabile, Mileştii Mici, care deţine colecţia de aur înregistrată în Guinness Book, Castel Mimi sau Ascony Winery, care propune vizitatorilor o experienţă de viaţă rurală”, a menţionat Rodica Verbeniuc, directorul general al Agenţiei de Investiţii.
Publicaţia Bloomberg a inclus Republica Moldova printre destinaţiile cu cea mai rapidă dezvoltare, cu o creştere de 19,6% a numărului de turişti străini în perioada ianuarie-septembrie 2018, conform datelor Organizaţiei Mondiale a Turismului. Oferta turistică a acestei ţări este prezentată în cadrul Târgului de Turism al României care are loc în perioada 21-24 februarie la Romexpo, pavilion B1, stand 30, unde vizitatorii sunt aştetaţi zilnic la degustări de vinuri, tururi virtuale de 360 de grade şi multe surprize.