Articole sportive pentru bărbaţi şi femei

Linia face parte din gama Newletics, cuprinde articole sportive pentru bărbaţi şi femei şi este prima colecţie marcă proprie Kaufland prin care compania face încă un pas în implementarea strategiei ReSet Plastic.

Disponibilă exclusiv în magazinele Kaufland, gama oferă un outfit sportiv complet, prietenos cu mediul. Îmbrăcămintea sport din poliester reciclat este de calitate şi are aceleaşi caracteristici funcţionale precum cea obişnuită. Poliesterul este certificat Global Recycle Standard (GRS).

În fabricarea hainelor sunt folosite între 10 (pentru un tricou) şi 15-20 de PET-uri reciclate (pentru colanţi). Ele sunt colectate din oceane, curăţate, tocate, topite şi apoi trase pe fir.

Chiar şi ambalajul este sustenabil, pentru confecţionarea lui fiind utilizată hârtie reciclată şi o cantitate redusă de cerneală.

Gama conţine tricouri, jachete, pantaloni scurţi, colanţi, bustiere şi pantofi sport, disponibile în culorile kaki, roz, până la negru, culori obţinute din vopsele naturale.

Promoţii speciale pentru haine sustenabile

Conform datelor publicate de Parlamentul European, până în 2050, oceanele ar putea conţine mai multe materiale din plastic decât peşti. Obiectele din plastic din oceane reprezintă 70% din deşeurile marine.În acest sens, colectarea şi reciclarea lor este imperios necesară.

„Noua colecţie pe care o lansăm astăzi nu vine doar cu articole sportive care ajută corpul să respire după antrenamentele intensive de la sală, ci aduce o inovaţie în domeniul sustenabilităţii, o zonă în care investim constant. În plus, ne-am propus ca în următorii ani să producem din fibre sintetice obţinute prin reciclare 10% dintre articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte”, a declarat Valer Hancaş, Director Corporate Affairs şi Comunicare  la Kaufland România.

Drumul producţiei inovatoare: de la PET la tricou

Pentru realizarea unui tricou sport din poliester reciclat, de exemplu, sunt necesare circa 10 PET-uri, iar în cadrul procesului de producţie, toate articolele sunt confecţionate pe baza unui mecanism complex.

  1. Se colectează din oceane deşeurile în Taiwan, cu îndepărtarea etichetelor şi a capacelor în prealabil
  2. Se compactează sticlele, după care se deshidratează şi se polimerizează
  3. Se obţin granulele din PET şi mai apoi firul din PET
  4. Se produc articole textile din firul obţinut

Mulţumită acestui procedeu, cantitatea de energie utilizată şi emisiile de CO2 produse sunt reduse cu 50%. Mai mult decât atât, prin reciclarea PET-urilor şi deşeurilor din material plastic se stopează total folosirea petrolului brut în confecţionare, iar după purtare toate hainele pot reintra în ciclul de reciclare, ceea ce asigură continuitate activităţii sustenabile.

Lansarea noii game este parte din strategia la nivel de grup, REset Plastic, care abordează integral problematica plasticului. În cadrul secţiunii REduce, grupul are ca scop economisirea plasticului în procesele interne. De asemenea, REdesign are sarcina de a concepe ambalaje reciclabile cu conţinut redus de plastic. La secţiunea Recycle, grupul Schwarz dezvoltă sisteme de colectare, sortare şi reciclare, pentru a închide circuitele de deşeuri ce pot fi valorificate. REmove se ocupă cu opţiunile de înlăturare a plasticului din mediul înconjurător, iar la secţiunea REsearch, grupul investeşte în cercetare şi dezvoltare pentru a găsi soluţii viabile pentru evitarea utilizării plasticului.

Prin lansarea noii game de îmbrăcăminte sustenabilă, Kaufland se alătură şi campaniei Detox 2020, dezvoltată de organizaţia Greenpeace la nivel mondial pentru a reduce cantitatea de plastic din ambalaje şi a accelera conversia la bumbacul organic certificat GOTS.