Beneficii pentru sănătate

 

Algele marine sunt o sursă excelentă de aminoazici esenţiali,de vitamine (A,B1,B2,B6,B12,C,D,E,K,PP),minerale şi oligoelemente. Ai nevoie de un pachet de alge deshidratate (de vânzare la orice magazin cu profil naturist),un pacheţel cu seminţe de susan,sos de soiade calitate (nu foarte sărat),1-2 morcovi,ulei de rapiţă (sau un ulei cu gust neutru),praf de ghimbir,praf de usturoi (după gust). Foloseşte doar o jumătate de pachet de alge,ba chiar mai puţin,dacă nu ai mulţi invitaţi la masă.

 

 

Cum procedezi

 

Lasă algele într-un bol cu apă,timp de o oră sau mai mult,până se umflă. Spală-le bine,de mai multe ori,şi gustă de fiecare dată. Vei observa că sunt crocante şi că au au gustul iodat specific,cu un uşor iz de peşte. Dacă doreşti ca acest gust să fie mai pronunţat,spală-le doar de 2-3 ori. Într-o tigaie fără ulei,rumenşte timp de câteva secunde seminţele de susan,până ce capătă o nuanţă aurie (atenţie,se ard foarte repede). Contactul cu căldura le va scoate în evidenţă aromele.

 

 

Cum le serveşti

 

Într-un bol mare,pune algele,adaugă ulei după gust,morcovras,praf de ghimbir,praf de usturoi. Adaugă seminţele de susan,pe care le amesteci bine în compoziţie. Pune şi puţin sos de soia. Serveşte la masă cu sosul de soia alături – fiecare îşi va adăuga în salată,după gust.

 

 

Sursa foto:www.abcdregime.com