Profită de alimentele sezonului şi distrează-te combinând culorile şi gusturile. Nu doar că vei pierde câteva kilograme,dar vei face faţă mult mai bine zilelor călduroase! Fiecare culoare vine cu avantajele ei.

Portocaliul, aliatul pielii bronzate

Alimentele portocalii îşi datorează culoarea unei concentraţii de beta-caroten. Cu cât nuanţa alimentului e mai intensă, cu atât concentraţia e mai mare. Consumă morcovi, piersici, caise, pentru că beta-carotenul îţi protejează organismul, dar mai ales îţi apără pielea de efectele dăunătoare ale soarelui şi în acelaşi timp o ajută să se bronzeze mai repede!

Cu cât mai multă hrană portocalie, cu atât pielea ta va căpăta o tentă naturală plăcută şi semnele îmbătrânirii vor întârzia să apară. Proprietăţilor antioxidante ale carotenoidelor li se adaugă un conţinut ridicat de vitamina C, specific celor mai multe dintre acestea.

Roşul ajută circulaţia sângelui

Alimentele roşii nu sunt doar bogate în antioxidanţi,ele au şi un rol important în fluidizarea sângelui şi în buna funcţionare a inimii. Şi tot ele sunt cele care luptă cel mai bine împotriva retenţiei de apă,a gambelor grele şi umflate şi chiar împotriva celulitei. Strugurii, prunele, căpşunele, cireşele, zmeura, sfecla, coacăzele, murele, afinele, toate conţin vitamina P şi potasiu.

Verdele, culoarea detoxifierii

Legumele verzi conţin sulf, un mineral cu proprietăţi detoxifiante. Dar castraveţii, broccoli şi celelalte sunt bogate şi-n apă şi fibre. Sunt adevărate produse “de curăţare”, reuşind să acape organismul de toxinele cauzate de stres, de fumat, de alcool, de excesele şi dezechilibrele alimentare.

În plus, fiind bogate în apă şi-n fibre,îţi vor lăsa repede impresia de saţietate, adică îţi vor alunga foamea. Aşa că, dacă vrei să slăbeşti, trece-le pe lista de cumpărături şi consumă-le cât mai proaspete!

Albul te ajută să slăbeşti!

Albul e caracteristic acelor produse bogate în proteine, dar sărace în grăsimi. Proteinele sunt esenţiale pentru organism, căci ele ajută la întreţinerea masei musculare. Carnea albă, peştele, crustaceele, fructele de mare, lactatele sunt foarte hrănitoare, fiind aliaţi de nădejde în curele de slăbire. În plus, lactatele conţin din plin calciu, un mineral care şi el are o acţiune benefică siluetei. E demonstrat că femeile care iau calciu în timpul unei diete slăbesc mai repede.

Galbenul înseamnă energie

Cel mai adesea, alimentele galbene sunt porţii consistente de energie. Unele sunt grăsimi care aduc organismului lipide. Altele sunt cereale care aduc glucide complexe. Vei spune: bine, dar au atâtea calorii!

Toţi aceşti nutrienţi sunt indispensabili organismului, căci îi furnizează carburantul fără de care nu ar putea funcţiona. Uleiurile vegetale, untul, cerealele, cartofii, pastele, orezul, pâinea au rolul lor în echilibrul organismului.

Cerealele sunt bogate în proteine şi vitamina B, grăsimile conţin vitamina E şi acizi graşi: nutrienţi care asigură vitalitatea pielii, a părului,a unghiilor. Care-va-să-zică ajută şi ele frumuseţea!




.