În total este vorba de 5130 de şcoli - 4.892 în scenariul mixt şi 238 în cel roşu, potrivit Radio Europa Liberă România.. Regulile se adresează elevilor, profesorilor şi părinţilor, dar şi directorilor unităţilor de învăţământ şi inspectoratelor şcolare şi stabileşte obligaţiile pe care le au toţi aceştia.

Reguli de bună funcţionare

Atât elevii cât şi profesorii care participă la cursurile online răspund pentru toate mesajele, videoclipurile, fişierele expediate sau pentru orice alte materiale prelucrate prin utilizarea aplicaţiei/platformei educaţionale informatice. Ei trebuie să utilizeze aplicaţia/platforma educaţională informatică doar în conformitate cu prevederile legale. De asemenea, este interzisă înregistrarea sau folosirea informaţiilor care conţin date cu caracter personal, în alt mod care excede scopului prelucrării acestor date.

În documentul Ministerului Educaţiei se prevede ca temele date elevilor să fie creative, să nu obosească elevul sau să îi consume prea mult timp.

Responsabilităţile elevilor

Elevii participă la activităţile stabilite de cadrele didactice şi de către conducerea unităţii de învăţământ, conform programului comunicat, precum şi informaţiilor transmise de către profesorii diriginţi/profesorii pentru învăţământ primar/învăţătoare/ profesorii pentru învăţământul preşcolar/educatoare;

Elevii rezolvă şi transmit sarcinile de lucru în termenele şi condiţiile stabilite de către cadrele didactice, în vederea valorificării activităţii desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi internetului;

Ei au o conduită adecvată statutului de elev, dezvoltând comportamente şi atitudini prin care să se asigure un climat propice mediului de învăţare;​

Şcolarii nu comunică altor persoane datele de conectare la platforma destinată învăţământului prin intermediul tehnologiei şi al internetului;​

Este interzis să se înregistreze activitatea desfăşurată în mediul online, în conformitate cu legislaţia privind protecţia datelor cu caracter personal.

Elevii au obligaţia de a participa la activităţile desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului; în caz contrar, elevul este considerat absent şi se consemnează absenţa în catalog, cu excepţia situaţiilor justificate, Ei trebuie să aibă un comportament care să genereze respect reciproc, un mediu propice desfăşurării orelor de curs, relatează Radio Europa Liberă România.

Atribuţiile profesorilor

Profesorii proiectează şi realizează activităţile didactice din perspectiva principiilor curriculare şi a celor privind învăţarea prin intermediul tehnologiei şi al internetului. Ei elaborează, adaptează, selectează resurse educaţionale deschise, sesiuni de învăţare pe platforme educaţionale, aplicaţii, precum şi alte categorii de resurse care pot fi utilizate. Cadrele didactice proiectează activităţile-suport pentru învăţarea prin intermediul tehnologiei şi al internetului, elaborează instrumente de evaluare aplicabile prin intermediul tehnologiei şi al internetului, pentru înregistrarea progresului preşcolarilor/elevilor. Profesorii stabilesc împreună cu celelalte cadre didactice un program optim pentru predare-învăţare-evaluare astfel încât să se respecte curba de efort a elevilor şi să se evite supraîncărcarea acestora cu sarcini de lucru.

Atribuţiile părinţilor

Părinţii sunt obligaţi să asigure participarea copiilor la activităţile didactice organizate de către unitatea de învăţământ prin intermediul tehnologiei şi al internetului, urmărind crearea unui mediu fizic sigur, prietenos şi protectiv pentru copil în timpul desfăşurării activităţii, promovarea unui comportament pozitiv, aprecierea progresului înregistrat de preşcolar/elev, încurajarea, motivarea şi responsabilizarea acestuia cu privire la propria formare. Ei menţin comunicarea cu profesorul diriginte/învăţătorul şi celelalte cadre didactice, sprijină preşcolarul/elevul, dacă este cazul, în primirea şi transmiterea sarcinilor de lucru, în termenele stabilite, transmit profesorului diriginte/profesorului pentru învăţământ primar/învăţătoarei/ profesorului pentru învăţământul preşcolar/educatoarei feedbackul referitor la organizarea şi desfăşurarea activităţii de predare-învăţare-evaluare prin intermediul tehnologiei şi al internetului.