Fie că încerci să reduci aportul de carne din dieta ta sau poate deja ai adoptat un regim vegetarian sau vegan, tempeh poate fi o alternativă sănătoasă de înlocuire a cărnii sau a peştelui.
Tempeh îşi are originea în Indonezia şi a fost descoperit în anul 1600. Pe la începutul secolului al XX-lea, a început să fie popular în toată Asia, mai întâi fiind preferat de japonezi, iar mai apoi de indieni. În cele din urmă, la sfârşitul anului 1950, tempeh a migrat spre Statele Unite, iar mai apoi spre Europa.
Tempeh este făcut din soia gătită, uşor fermentată şi transformată într-un preparat care seamănă cu o bucată de chec. Mulţi producători adaugă la prepararea tempeh, nuci seminţe sau alte legume, care îi dau un gust special. Tempeh poate fi găsit pe site-urile de specialitate, în magazinele cu specific asiatic şi în magazinele cu alimente sănătoase.

Care sunt beneficiile acestui preparat

Această proteină vegetală este bogată în mulţi nutrienţi şi în proteine, este săracă în grăsimi şi în calorii. Este o opţiune bună pentru persoanele care ţin post, sunt vegetariene sau vegane, deoarece înlocuieşte cu succes proteinele din carne.
Pentru că are un conţinut scăzut de grăsimi saturate, (care sunt înlocuite cu grăsimile sănătoase precum, cele polinesaturate şi mononesaturate) tempeh protejează sănătatea inimii. De asemenea, nu conţine colesterol.
Totodată, tempeh te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus. Proteinele din acest preparat, te vor face să te simţi mai plin după ce ai mâncat, iar aportul mare de fibre este util pentru scăderea în greutate.

Cum se consumă?