Programările şi triajul epidemiologic sunt obligatorii, iar cabinele de duş nu ar trebui să fie folosite. 

„Sunt foarte multe reguli cu care suntem familiarizaţi cei care mergem la sală. De data aceasta sunt mai riguroase. Prima dintre ele este accesul, care trebuie realizat numai în baza unor programări, trebuie să-ţi faci programarea telefonic sau online. Avem o suprafaţă pe care o împărţim la şapte metri pătraţi alocaţi fiecărei eprsoane, de unde ne rezultă numărul maxim de participanţi în acelaşi timp la sală”, a precizat Ministrul Sportului, Ionuţ Stroe, scrie zf.ro. 

„Spaţiile destinate activităţii colective în grup, de antrenament, gen zumba, gen kangoo jump, aerobic, vor funcţiona după regula alocării unei suprafeţe de zece metri pătraţi fiecărui participant, deoarece evident activitatea fizică în aceste săli de aerobic este mult mai intensă, respiraţia este altfel, mişcarea fiecărui participant este mult mai amplă şi riscul epidemiologic creşte. Avem zece metri pentru aerobic, şapte metri pentru lucrul la aparate şi patru metri în zona vestiarelor, unde ne schimbăm”, a mai adăugat ministrul. 

Reguli atunci când mergi într-o sală de fitness

Majoritatea tulpinilor bacteriene sunt inofensive. Cu toate acestea, există câteva care pot duce la apariţia unor afecţiuni. Nu ştii dacă tulpinile bacteriene de pe banda de alergare sau de pe greutăţi sunt patogene sau nu. Prin urmare, mai bine previi o posibilă infecţie, cunoscând practicile de igienă, conform Insider. 

Dacă vrei să mergi într-o sală de fitness, recomandarea este să ştergi orice echipament la care vrei să lucrezi şi care a fost folosit de către o altă persoană. Întreabă dacă este cumva posibil ca personalul din sala de fitness să aibă la îndemână produse dezinfectante, cum ar fi şerveţele sau spray-uri, pentru a putea decontamina suprafaţa respectivă. 

Înainte de a te aşeza pe o bancă sau pe o saltea de yoga, ar trebui să pui un prosop pentru o protecţie mai eficientă împotriva infecţiilor bacteriene. Un alt sfat este să acoperi rănile deschide de pe pielea ta pentru a nu te infecta cu microbi de pe diferite suprafeţe din sala de fitness. 

Spală-te pe mâini timp de 20 de secunde înainte şi după antrenament. Evită să-ţi atingi faţa, în special ochii, gura şi nasul.

Citeşte şi: Cum ne poate afecta lipsa mişcării. 5 exerciţii pe care le poţi face acasă

FOTO: Shutterstock.com