Persoanele care se stresează uşor îşi pun sănătatea în pericol. Fie că eşti introvertit sau extrovertit,felul în care reacţionezi la ceea ce ţi se întâmplă contează mult. Noi îţi propunem cinci metode ajutătoare. Adaptează-le problemelor tale concrete şi combină-le pentru rezultate maxime.

Încearcă să clarifici problema– este posibil ca gândurile tale să fie neîntemeiate. Iar dacă ai dreptate să te îngrijorezi,lămureşte-te cum stau lucrurile,de fapt. Caută informaţii despre problema ta şi vezi ce anume poţi face ca să o rezolvi. Pentru lucrurile care depind de tine,fă-ţi un plan de acţiune realist. Pentru lucrurile care depind de alţii,îndrăzneşte să le ceri ajutorul.

Vorbeşte cu cineva despre gândurile tale,fie cu un prieten apropiat,fie cu un psiholog. Feedback-ul interlocutorului te va ajuta să te eliberezi psihic de povara acelui gând,să înţelegi ce simţi de fapt în legătură cu acea problemă şi să ai un punct de vedere exterior,la rece,despre ea.

Vezi partea plină a paharului-psihologii recomandă ca,ori de câte ori te confrunţi cu o situaţie negativă,să tragi adânc aer în piept şi să listezi zece lucruri pozitive care rezultă sau ar putea rezulta din acea situaţie.

Astfel,va trebui să îţi pui la contribuţie imaginaţia,cunoştinţele despre subiectul în cauză,umorul,chiar şi prietenii,care te pot ajuta să identifici zece părţi bune ascunse.

Listează orice îţi trece prin minte,chiar dacă poate părea caraghios sau nerealist. Te va ajuta să te detaşezi,să scapi de emoţiile negative şi să te „regrupezi”. Odată depăşit acest prim obstacol,îţi va fi mai uşor să rezolvi „la rece” problema respectivă.

Citeşte restul materialului pe clicksanatate.ro.