Inflamaţie a mucoasei stomacului, în cele mai multe cazuri, gastrita este declanşată de infecţia cu bacteria Helicobater Pylori, consumul excesiv de alcool, stresul sau administrarea pe o perioadă mai lungă de analgezice. Dacă gastrita este cauzată de infecţia cu H. Pylori, atunci este necesar un tratament cu antibiotice, prescris de medicul specialist. Poţi ţine simptomele în frâu având grijă la alimentaţie, renunţând la mâncărurile picante, prăjite sau acide, care pot irita mucoasa gastrică, şi evitând situaţiile stresante. Totodată, remediile naturiste sunt un ajutor binevenit pentru diminuarea simptomelor specifice gastritei.

Sucul de ananas, efect alcalin

Acest fruct exotic are un conţinut ridicat de enzime digestive, cum ar fi bromelaina, care ajută la digestia proteinelor din alimente, fără să irite mucoasa gastrică. Totodată, deoarece este alcalin, ananasul poate combate excesul de acid gastric din stomac, o cauză a apariţiei arsurilor gastrice. Pentru a diminua simptomele gastritei ananasul trebuie să fie cât mai copt, şi nu crud. În caz contrar poate face mai mult rău decât bine.

Ai nevoie de ½ miez de ananas, bine copt, pe care-l pui în blender sau în storcătorul de fructe. Bei sucul proaspăt înainte de masă. Îl poţi consuma şi bucăţi, la micul dejun sau ca o gustare între mese.

Pudra de turmeric calmează mucoasa

Cu siguranţă o adaugi în mâncare, aceasta fiind mult mai apetisantă, însă, ceea ce nu ştiai, este că pudra de turmeric este de ajutor celor care suferă de gastrită. Ea conţine curcumină, un polifenol antiinflamator şi antibacterian care calmează mucoasa gastrică şi reduce iritaţia tractului gastrointestinal. Amesteci o linguriţă de turmeric cu iaurt natural sau cu o banană coaptă, bine pasată. Iei acest remediu după masă, când te confrunţi cu senzaţie de greaţă sau cu arsuri gastrice.

Ceaiul de rozmarin este antiinflamator

O altă plantă care are efect antiinflamator şi antioxidant este rozmarinul. Este recomandat atât pentru ameliorarea simtomelor ulcerului, cât şi a gastritei, acţionând blând asupra mucoasei gastrice. Sunt recomandate două căni de ceai de rozmarin pe zi, după mese principale. Pui o linguriţă cu frunze de rozmarin uscate în 250 ml apă fierbinte, acoperi vasul şi laşi la infuzat cinci minute. Strecori şi bei infuzia îndulcită cu puţină miere.

Oţetul de mere previne arsurile gatrice

Cei mai mulţi dintre noi obişnuim să-l adăugăm în salate, fără să luăm în calcul şi proprietăţile terapeutice ale oţetului de mere. Acesta echilibrează producţia de acid gastric şi poate combate acţiunea bacteriilor asupra mucoasei gastrice. Astfel, sunt prevenite arsurile gastrice, în special cele de pe parcursul nopţii. Adaugi două linguriţe cu oţet de mere în 200 de ml de apă, pui miere, după gust, şi bei apa după masă, în special după cele bogate în alimente prăjite.

Sucul de varză combate balonarea

Pentru a îmbunătăţi digestia, prevenind astfel instalarea senzaţiei de balonare, introdu în alimentaţia ta sucul de varză. Acesta este bogat în vitamina U, un derivat al aminoacidului metionină. Se găseşte nu doar în varză, ci şi în alimente crucifere, cum ar fi broccoli, varza de Bruxelles sau kale. Stoarce varză cât să obţii 100 de ml de suc şi bea de trei – patru ori pe zi, înainte de mesele principale. Pentru un gust mai bun, poţi combina varza cu morcov.

@shutterstock