Exerciţiile fizice sunt componentele-cheie ale stării noastre de bine. Activitatea fizică ajută organismul să genereze endofine şi să crească nivelul de oxitocină, care le rândul lor te vor ajuta să îţi îmbunătăţeşti stima de sine. Nu este nevoie să fii un sportiv de performanţă ca să beneficiezi de aceste lucruri, oamenii care fac sport regulat şi adaugă în programul lor exerciţii simple pot vedea o diferenţă pozitivă în starea lor mentală şi fizică.

Mai mult nu este întotdeauna mai bun?

Indiferent dacă te antrenezi pentru o competiţie sau alegi să faci antrenamente simple, este important să te antrenezi inteligent ca să ajungi la rezultatele dorite. Zilele de odihnă sunt la fel de importante ca şi exerciţiile fizice. De fapt, un program de fitness se succes nu este complet fără zile de odihnă. Cu ajutorul pauzelor regulate, corpul tău se poate recupera şi se „repară‟ după efortul fizic. Este o parte esenţială a progresului tău indiferent de nivelul sportiv.
În cazul în care corpul este suprasolicitat, în special în cazul antrenamentelor zilnice, poţi ajunge la epuizare. Tototdată, vei avea mai multe şanse ca in timpul antrenamentului să faci o mişcare greşită şi să te răneşti.
În timpul recuperării, celulele fibroblaste repară ţesutul muscular, îl ajută să se vindece şi să crească, iar muşchii tăi vor fi mai puternici. Odihna îi oferă corpului timp să depoziteze energie pentru următorul antrenament şi previne oboseala provocată de efort. Alte beneficii esenţiale ale pauzelor dintre antrenamente pot fi: îmbunătăţirea performanţei sportive, creşterea calităţii somnului şi nivelul de concentrare.
Dacă îţi doreşti să slăbeşti şi nu eşti tentată să iei câteva zile de pauză, nu te speria! Odihna le va permite muşchilor să se reconstruiască şi să crească. Când masa musculară creşte şi caloriile ard mai repede.

Cum te odihneşti corect în zilele de pauză

Odihna nu înseamnă o zi întreagă de lenevit pe canapea. În aceste zile poţi include activităţi uşoare precum mersul pe jos, dansul lent sau stretching-ul. Este recomandat ca în programul de antrenament să fie o zi de pauză, urmată de o zi de antrenament. În cazul în care programul de fitness include multe ore de cardio, corpul va simţi nevoia să ia mai multe zile de odihnă. În general, un adult sănătos trebuie să facă între 150 şi 300 de minute de activitate moderată şi/sau între 75 şi 150 de activitate intensă.

Sursă foto: Shutterstock