Te simţi deprimată din noiembrie până la începutul primăverii? Nu este aşa grav,remedii există. Iar cel mai bun dintre ele este lumina.

Pe aceeaşi temă:

Cum scapi de depresia de toamnă

5 trucuri ca să începi ziua bine

Moral scăzut şi lipsă de energie?

Aproape jumătate dintre femei sunt lipsite de energie şi cu moralul la pământ în timpul iernii. Principala cauză este scăderea intensităţii luminii. Dacă mai punem la socoteală şi faptul că la ora cinci seara este deja întuneric,nu prea avem multe motive de bucurie. Şi chiar dacă pe tine nu te deranjează,organismul tău se resimte din cauza lipsei luminii. Iar de aici rezultă oboseala care te împiedică să te dai jos din pat dimineaţa,moralul scăzut,insomnia şi nevoia de a zace. Iar toate acestea poartă chiar şi un nume:tulburări afective sezoniere.

Melatonina e de vină

Somnolenţa este cauzată de secreţia în cantităţi mari a hormonului melatonină. În lipsa luminii,epifiza eliberează cantităţi mari din acest hormon în organism.

Profită de lumină!

Pentru a regla producţia de melatonină,este important să petreci cât mai mult timp în aer liber. În zilele senine,profită de soare şi fă plimbări lungi ori de câte ori ai ocazia. Însă dacă ai putea face o plimbare ori de câte ori ai chef,probabil că problema ar dispărea în întregime. Dar cum acest lucru este practic imposibil,mai ales din cauza programului de muncă,investeşte într-o lampă de luminoterapie. Aşa te poţi bucura de efectele pozitive ale luminoterapiei la tine acasă.